Followers

Wednesday, March 17, 2010

The Sanding Day for Iwan & Adib

akhirnya..........sampai gark entry penutup utk majlis perkahwinan adik aku yang no.2 nie......fuhhh....3 hari 3 malam ko nak update citer dia.............bila mood nak update tu pasang surut pasang surut.........gitu ler jadinyer..............kalau ikutkan....aku nak buat marathon 7 hari 7 malam citer nie sampai korang muntah ....tp aku plak yang termuntah2 nak menyiapkan entry nie....................

Bersanding kul 2.30.........so, memasing siap2...kul 1.30 gerak ker Tenggaroh 6 rumah pengantin pompuan.......tp pengantin lelaki dah gerak awal ler kan.....takut tak sempat plak mak andam nak siapkan dia.......gedebak gedebuk.......kul 2.15 kami sampai rumah bersanggah............


Utk majlis bersanding.........adik aku rela paksa pakai persalinan kaler pink......nasib ler bukan soft pink....nie pink garang gitew.....haaaaa.........almaklum ler kan.....adik ipar aku tu fanatik pink.........dlm keta dia penuh ngan barang2 kaler pink........pino2 mata kalau masuk keta dia.........dah kawen nie, harus adik aku make over tukar pink2 kaler tu sumer...........nasib badan ler kan.........


Aku letih nak letak satu satu gambar diaorg nie............so, aku edit sikit erk....compile bebyk sikit gambar dlm 1 picture......faham ker....lantak ler kalau tak fahm pun........dlm 1 gambar tu...aku letak 2-3 - 4 - 5 gambar......so jimat ruang....jimat masa aku nak upload sekali.


Peluh2 pengantin nak lepaskan tol........tol plak bukan 1-2....4 sekali........tu tak termasuk tol buka kipas mak andam..........duit nak lepaskan tol jer termasuk mak andam, mak aku sediakan almost rm200 ko........tak hengat2......udah ler cuaca panas........kena berpanas lagi melayan tol.........amik ler kan...nak buat camner...adat orang johor mmg camtu.........so, sapa2 yang dpt kawen ngan pompuan johor tu.....sila sediakan duit tol secukupnya.........


kelakar ok......yang baju biru dok kat kerusi tu sebenarnya pak cik aku.....leh plak dia berlakon jadi tukang minta duit tol sekali......padahal, duit tol kami dia yang pegang......ha ha haa....kecoh jer time nie.....pak lang2.......

ko nampak tu sapa? ada selebrity beb...........tp bukan artis ler kan.........tu Datuk Sosilawati ko......jgn main2 erk......rupa2nya....Adib nie anak sedara dia.....ayah si adib tu Abg Datuk Sosilawati .........ha ha ha...terpegun jap aku nengok dia.......tp pura2 jadi photog pengantin kan...so, xde ler aku rasa bersalah snap gambar dia ha ha aha....xde ler orang perasan tujuan utama aku snap gambar dia pun.....boleh gitewwwww

fuh.........abis bab2 tol.......baru lerr dpt duduk tenang pengantin kat pelamin kan.......tp cuma aku rasa cam tak berbaloi plak duit tol mak andam buka kipas tu sampai RM80 ko......udah ler byr duit solek, duit pelamin sumer..........buka kipas pun byr byk camtu...x patut betul lah...x agak2 .......kalau takat 10 hengget ker 20 hengget ker....xde ler aku nak songeh lelebih...........tp aku rasa, johor jer kot mak andam ada duit buka kipas nie............

Cantik Adib time nie.........aku suka sangat kaler dia.............even pink, xde ler nampak soft sangat..........nampak galak kaler nie................sumer pakat pink ko.........sampai kan kerr cake 3 tingkat dari atas sampai bawah pink putih.........air bandung......complete set pink kaler.......tp i likeee......walaupun aku nie bukan ler pencinta PINK.



kemain berselera en laling hubby aku makan bubur kacang....diam tak diam dia kata masuk 3 mangkuk ko........panas2 makan bubur kacang....pastu letak ais sikit....mmg meletup ler beb! Aku? serius beb......tak sentuh nasi pun hari tu.......air jer bergelas2.....giler panas cuaca........terik kemain....tp lauk2 pengantin sumer best ko.......ada udang, ketam & ikan.........tp aku pakat tengok jer lah...bila dah penat...mmg aku xde selera nak makan.........


fuh........settle sumer.........dekat kul 5 gark ler baru aku gerak dari rumah pengantin pompuan.......batrice dah ngikut mak tok & tok ayah dia..........balik dulu....tinggal kami adik beradik jer nak menyibuk bergambar ngan pengantin......last dah lepas nie tunggu bulan 5 baru leh posing2 sekali lagi ngan pengantin....2 pasang pengantin terus.

*** three of us ***

Tp.....lepas tu kami tak balik rumah terus.......feeling2 berdating ngan laling hubby & adik aku kat tempat lain plak.......kat mana? NEXT ENTRY pleas............


3 comments:

☆ lieya latif ☆ said...

CANTIK LA zana pink tu...lelaki pun nampak okey laa kalo pakai....sangat meriah kooo...tgk ketam tu sume....tapi tu ar...betul ckp ko...kalo dah penat2 nak makan tu aduhai...tak selere gitu kan.....tapi takpelaaa...baik lagipanas dari hujan lebat....lagi haru majlis ...

syukur sume dah selamat kan....lepas ni turn tenggaroh plak laa berpenat2 ngan majlis heheeheh siap laa ko bersingsing lengan pasni heheeheheh

Unknown said...

untung adik2 zana yang kawin tu. semua dapat photographer free jer kan masa kawin.. kakak dia sponser! heheheh, ok la tu zanakan, dapat la jimat sikit

kaler pink ni memang naik sebab combine dengan putih. memang nampak berseri.. ada gambar bersanding tu kan, akak ingat ekor baju pengantin perempuan, tp rupanya kain pelamin.. hehehe dah macam ekor baju pulak

Irma Ruhani said...

lepas ni.. mesti berderet2 mak kau timang cucu kan....
bestnye...