Followers

Monday, November 8, 2010

Minggu dapur tak berasap

haah......minggu nie (Jumaat, Sabtu, Ahad) dapur aku tak berasap.  Bukan tak berasap apa....takde aktiviti masak2 untuk makan tengahari or makan malam.  

Jumaat : Aku masuk kerja coz' nak settlekan fail2 utk pelupusan.  Half day jer pun.  Balik, keluar berdua ngan Batrice ke Kluang Mall beli tiket wayang and tapaw KFC.  While hubby aku gi sembahyang jumaat and then ke Kahang sambung kerja dia.. Sempat shopping kasut murah lagi tu. Tak caya, check entry 2nd pair = RM1. Petang dlm pukul 5 keluar pergi tengok wayang.  Mlm makan kat luar.

Sabtu : Hubby aku kerja.  Dia tinggal duit.  Tengahari keluar pergi Kluang Parade makan KFC kat sana berdua ngan Batrice. Mlmnyer plak..makan kat kedai kat bandar.



Ahad : pagi tu aku buat sarapan nasi goreng.  Tengahari keluar cari makan.  Makan kat Benteng. Budak kecik nie sibuk nak makan siput sedut tp takde...so..ganti ngan Lala jer...aku makan ikan caru bakar jer coz' b4 keluar tu aku habiskan nasi goreng yang ada balance lagi.  Hubby aku yang makan.




Lepas makan, pergi kedai perabot survery sofa plak. Survey jer dulu. Balik rumah around pukul 5 pm ++ gitew...lepas tu sumer terbongkar kepenatan.  Aku jer tak tido...tu yg update entry nie.  So...entry2 sumer aku buat autopublished.

See......betul tak ckp aku.............mmg tak berasap dapur aku minggu nie.  Tp hari bekerja tu berasap ler....coz' aku malas nak keluar lagi lepas balik kerja..penat.......syok nyer kalau tiap2 minggu macam nie erk.....tp tak best sebenarnya......aku nie jenis suka mengulang2 kalau makan tu.  So, bila tak masak....nak mengulang apa kan.  Takde apa2 kat rumah....paling tak pun, mengulang biskut kering jer lah....





5 comments:

Hirda Ibrahim said...

sama le zana, aku rs semlm baru aku masak for dinner. yg time2 lain semua mkn kat luar. yer la dh x lekat kat umah kan?

bagusnya batrice suka mkn lala...

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

Hirda - ha ha ha...minggu yg memenatkan..bukan penat apa..penat jalan2 jer lebih.

tu ko tak tengok lg dia makan siput sedut....letih aku nak sedutkan...

☆ lieya latif ☆ said...

mmg zana, lagi2 anak kite ni dah besar, manjang ajak jalan...kalo dok umah semate mulelaa dieorg bising kan......

dah besar aku tgk batrice nie..tgi lak tu.....ni leh geng ngan mia nie, hantu kfc...ari2 mintak kfc...tak kuase aku kooo!!

aku lak, ari keje yg tak berasap....ari cuti plak berasap keh keh keh terbalik kite nie....

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

lieya - tu ler kan...nak2 batrice dah pandai cakap boring, bosan ko.....

dia mmg tinggi ar lieya..baju sumer dah paras2 atas lutut.....seluar jgn citer ler....sumer dah senteng..baju jer boleh masuk baju lama2 dia.

Sham Ummi Echa said...

sama la babe. aku pon x berasap gak (eleh mcm la weken lain pon x berasap jgk kan..hehehe). cuma mlm td aku prepare dinner coz rasa x kenyang je mkn pizza hut petang tu. tp tu pon masak sambal sardin ngan cendawan goreng tepung je. tp tu pon dah ckp lazat bg aku..kuakaka