Followers

Friday, April 9, 2010

Rindu seorang Anak

Salam pagi jumaat......moga jumaat kalian di berkati dan di rahmati hendaknyer.  Wah....mentang2 hari jumaat....kemain lagi bahasa sopan santun...tp aku mmg sopan santun lemah lembut...di tambah ngan pemalu...auw....keh keh ekhe....zana mmg suka melalut!

Mlm tadi sementara dok tepuk2 vontot gebu si Batrice nak kasi dia tido........coz' mak pak dia nak bermanja2 lepas tu........berlakulah dialog yang menyentuh hati seorang IBU !

aku : Echa, tido lah...dah pukul 12 nie...esok mama nak work!
batrice : alaa.........mama tak yah lah work.  echa rindu mama!
aku : Echa rindu mama?...mama pun rindu echa
batrice : papa rindu echa tak?
aku : papa pun rindu echa gark.  Tido lah sayang...mama ngantuk arr...esok nak work.
batrice : mama tak payah work lah.
aku : mana boleh...esok mama work. Lusa baru mama cuti.
batrice : tak payah lah work....sian echa kalau mama work
aku : laaa.......kalau mama tak work. mcmana mama nak beli baju echa?
batrice : tak yah work.  baju echa kan banyak!
aku : yelah byk...tp tu baju dah lama.  byk baju echa dah kecik.  echa kan dah besar.
batrice : tak payah work. tak payah beli baju echa....baju echa banyak. kat umah nenek pun baju echa byk.
aku : yelah yelah....mama tak beli baju echa...tp mama kena work gark.  echa tido yerk...
batrice : echa nak susulah...

giteww ler kekdahnyer anak aku dok pujuk mama dia tak yah gi WORK.  Dalam hati aku....dia faham ker maksud RINDU tu......atau sekadar 1 perkataan yang dia belajar dari tv or orang lain or dari aku sendiri?......sekiranya Batrice dah betul2 faham erti KERINDUAN...betapa terharunya aku........seorang anak sekecil itu telah memiliki hati yang BESAR.......jiwa yang telah terpenuh dengan segala PERASAAN.

To Batrice : Sorry sayang......mama kena work...kena tolong papa.  Kita nak beli rumah........mama & papa nak sediakan rumah yang terbaik buat kakak.  Mama & papa nak kumpul simpanan banyak-banyak untuk kakak. Kakak duduk rumah ngan nenek baik-baik tau.....jgn gaduh2 ngan Abg Abid....jangan serak2 kan rumah nenek........tolong nenek kemas.......jangan degil yerk sayang.  Petang nanti mama balik.....kita gomol2 lagi tau....kita main fly-fly lagi.  Sayang kakak.!


7 comments:

mamaaerish : said...

aerish yg baru 15 bln pn gitu... peluk sakan la x bagi gi keje... hu3... mama cari rezki la sayang... (",)

♥♥♥ Mrs. Hasanif ♥♥♥ said...

ko ni zana..pagi2 dah buat aku sedih..nyampah tau.. huhuhuhuhu...

batrice dah fahamlah tu zana..tu yg dia boleh kata x yah beli baju dia... anak, anak..

♥♥♥ Mrs. Hasanif ♥♥♥ said...

ko ni zana..pagi2 dah buat aku sedih..nyampah tau.. huhuhuhuhu...

batrice dah fahamlah tu zana..tu yg dia boleh kata x yah beli baju dia... anak, anak..

♥♥♥ Mrs. Hasanif ♥♥♥ said...

ko ni zana..pagi2 dah buat aku sedih..nyampah tau.. huhuhuhuhu...

batrice dah fahamlah tu zana..tu yg dia boleh kata x yah beli baju dia... anak, anak..

atty's said...

itulah ..kadang2 bila budak ..sebaya batrice ..pandai sebut rindu ..sayang..maybe diaorg benar2..faham kot apa yg diaorg sebut..

Sidratul Muntaha said...

echa,echa.
betah no yer ko nih weih.
sian mama ko.
ko bikin syahdu jer.

Sham Ummi Echa said...

alahai syahdunyer ko.. mmg anak2 kita ni rindu kt kita la ko.. echa pon salu ckp cam2 kt ko.. xkasi aku g work.. xpon yg paling bes dia kata ummi dok umah, echa g work..boley..hehehe