Followers

Monday, November 8, 2010

Survey Perabot

aish.......mcm2 nak kena buat nie...salah2 satunya SOFA baru. Ngeh ngeh ngeh...utk apa....sampai masa aku citer erk....so.  Ahad lepas lunch........hubby aku ajak ronda2 bandar Kluang survey perabot.  Survey jer dulu....beli nyer lambat lagi kot.......tunggu RM jatuh melayang....kah kah akha...mimpi ler nak tunggu duit tu jatuh melayang kan....harus ler kena kerja keras lagi and menabung lagi utk dptkan apa yang di hajati.

Kedai Perabot FINOTTI, Kluang.

Aku minat ngan set nie...tengah promotion now.  From RM6K++........3+2+1 = jadi RM3200. Half Leather.


For dining.....tak perlu sangat kot.....cuci2 mata dulu.  Tp tak berkenan ler ngan kaler putih....if dapat kaler hitam, half leather sure cun.


yang nie cam mini bar ler...attach sekali ngan kitchen kabinet buat2 ala2 table top sure cun.....harga dia pun cun wei...tp mmg sangat2 moden.  Black kaler lagi tu.


Sofa yang nie lebih kurang jer ngan yang 1st tu..........


fuh.............cun seh bed frame dia nie....ala2 bulat gitew frame dia.....harga : tilam + bed frame = RM6K. Gulp.......giler apa kalau aku beli yang nie.....tp ada 1 set bed frame + tilam tengah promotion = RM2499 utk king size.  Harga sebenar RM5k lebih kurang giteww ler....tp mmg syok.....tilam dia tak mcm tilam vono coz' dia tak keras...tilam vono keras...and dia takde spring..full latex kot kalau tak silap aku. Free 2 bantal and 1 bedsheet. Promosi 3 hari jer....lepas tu harga kembali asal.  Masalahnya....time aku pergi tu, last day hari promosinyer...jeling2 kat hubby aku pun tak dpt green lite...dia kata...byk benda lagi nak kena buat...itu tilam or katil...lain kali boleh beli......hu hu hu hu....


Fabric kaler hijau.  Hurmmm......peminat hijau sure teruja tengok nie..tp aku tak minat sangat kaler2 mcm nie....striking sangat...cantik mmg cantik.....tp if di beri pilihan...aku takkan pilih ler yang nie...


Fuh..........nie kalau hall besar mcm rumah banglo......mmg sesuai ler...........makan space besar punya.  Tp sangat2 selesa.....aku minat ngan table bulat tengah2 tu......now, beli sofa tak macam dulu...package sekali ngan table tengah kan....sekarang nie...sofa lain harga...table lain harga.....table tu pun rasanya harga jejak gark ler RM1k kot......tu tak masuk tv kabinet lagi tu....

then from FINOTTI, kita ke COURT plak............kata survey..harus ler sumer kedai masuk.


btw.....hubby aku cari jenis macam nie...rattan. Anyam..tp bukan rotan asli ler...dia plastik kot...ntah ler..tak sure ler material dia apa......jumpa kat court jer....ada 1 kedai lagi belakang Kluang Parade, tp semalam masa pergi...kedai tu tutup.  Apa daaa......patut hari ahad ler buka...time orang tak kerja...nie hari orang tak kerja ko gi tutup kedai..camno.....yang nie hubby aku rejected coz' kusyen dia tu satu2...hubby aku nak jenis 1 jer..means..if kerusi tu utk 3 seater punya......kusyen tu just panjang sekeping jer...bukan 3 keping cam kat atas tu.......hurm......bab2 barang rumah nie...hubby aku mmg cerewet sikit......kalau ikut aku, kalau mata dah nampak cantik, harga pun mampu milik.....terus aku SETUJU jer...ha haha...tp dia..sumer benda dia belek...yang nie kalau tak silap harga dlm RM3K ++ kot kat court.

Aku dah berkenan ngan yang 1st set kat atas tu...............tp nanti dulu.  Kena tunggu persetujuaan dari laling hubby aku.

Takpe...hari nie kita survey2 dulu.  Ada masa panjangggggg lagi.

15 comments:

☆ lieya latif ☆ said...

cantik2 ko sume nye...mmg cun giler2.....tu laa ape2 hal kene make sure kite nak design umah kite camne nanti.....ade org suke ala2 balilaa, english style laa, kontemporari laaa......

ape2 pun aku suke yg ade bar tu zana..selama ni ingat, mase nak wat kitchen kabinet jek leh buat camtu, rupenye yg mmg dah siap2 pun ade kan...kalo kene ngan ukuran bagai leh rembat jek terus...

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

lieya - tu ar kan..kena tengok ngan tema gark ler...aku suka modern kontemporari...hemlin pun sama..tp bila dia kata nak masuk kan set yg ala2 rotan tu..aku dah cam lari concept jer tu...tengok ler mcm mana. Panjang lagi masa nak pikir2kan

yg tu mmg cun lieya....buat cabinet then attact sekali ngan mini bar tu...kat tengah2 plak buat ala2 island tu.....sure cun giler kan...

Anonymous said...

cantiknye.. berkenan sgt2.. tp, same la, tunggu duit tetiba terbang jatuh ke riba gak.. ^_^

Ciklinn said...

perghh lawo2 semua.... kalo ada duit leh rembbat jer terus kan dik...

aku suka set rotan tu.. huuh idaman kalbu aku tu... tapi ntah tahun bila baru dapat..

giler cun set katil tu.. frame dia sgt kebabbommm...

Sham Ummi Echa said...

auwww dah start survey sofa nmpakkk.. cntik2 set sofa tu. aku pon suka yg 1st tu jgk. yg kaler hijau tu pon cun. kira lain dr yg lain n nmpk modern.

cntik sey katil tu. tp makk aiii mahal tul hrganya. baru dpt katil+tilam je. kalo dpt set ngan wardrobe xpe la jgk kan. xpe kalo ada duit n mampu bli je la kan utk kepuasan diri

Unknown said...

bessnyer bab survey perabot ni...paling suka sofa2 ala2 english hehe

shidah said...

perghh..mmg cantik2 la kak..tgu beli rumah sendiri la bru leh beli...x per kak..x lama lg dapatlah beli set tue..tungguuuuuuu jer....

Dee said...

cantik2lah..dee kena tunggu anak2 dah besar sket..baru leh cari sofa baru..kihkihkih..yg skrg dh teruk kena lenjan..

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

cantiknya...wah puan tanah nak beli perabot baru ek...nanti jangan luper story lagik k

attyfir said...

fuh..lawa2 semuanya..
yang kaler ijau tu cam menarik..tp kalo ade anak kecik mcm susah nak jaga..

kty suka sofa yg kaler itam tuh

Anonymous said...

sofa leather tu memang terbaekkkk!

bole guling2 atas tu smpai lebam..haha!

ieda said...

cantik2 semua .. paling akak minat yg warna ijo tuu .. hermm lepas nie akak punn nak kena survey jugak sbb nak prepare tuk tahun depan eheheheh

Hirda Ibrahim said...

aku suka sofa kulit yg ko kata for umah banglo tu ha... sungguh la sofistikated koooo....

telan le air liur tgk rega dia kan?
jom le pakat doa kot2 duit leh terbang dr langit. pastu ko nk sofa brapa ketul?? cakap je. he he he

Hirda Ibrahim said...

aku suka sofa kulit yg ko kata for umah banglo tu ha... sungguh la sofistikated koooo....

telan le air liur tgk rega dia kan?
jom le pakat doa kot2 duit leh terbang dr langit. pastu ko nk sofa brapa ketul?? cakap je. he he he

My Sweet Q said...

Tumpang survey gak..memang cantik tp regenya..mak aiihh...