Followers

Tuesday, February 8, 2011

Virus Malware menyerang.

Aduh......blog aku kena virus malware ker?
korang ada masalah nak masuk tak.....if ada..please bagi tahu erk.....coz' one of my friends ada give notice that my blog kecil nie ada malware virus...so, dia tak berani masuk ...takut effect kat blog dia plak......hu hu hu hu....camne erkkkk


aku dah try godek2 apa yg patut......dah check status kat google webmaster tools pun ....




tp resultnya.......GOOGLE HAS NOT DETECTED ANY MALWARE ON THIS SITE.


so...apakah yang menyebabkan mereka tak boleh nak masuk my blog nie........

sedikit info about malware :

The term "malware" covers all sorts of malicious software designed to harm a computer or network. Types of malware include (but are not limited to) viruses, works, spyware, and Trojan horses. If you've been hacked you'll know it, because readers will see a warning when they try to visit it from the search results pages. In addition, if you're a verified siteowner in Google Webmaster Tools, Google will notify you through the message center.
Punca :
from apa yang ayu ibu aqeel info aku...blog aku terjejas coz' ada mengandungi contest from suke2blogspot.com. haiyaaa....mana datang nya  yerk .....rasa takde plak aku follow blog tu...takpe...sat lagi aku check ikut tunjuk ajar ayu ibu aqeel nie.

Kesan Walmare :
Nie yang sadis nie......traffice ke blog akan merundum.  Patut ler.....tak ramai yang masuk blog aku 2 -3 hari nie(walaupun hari2 biasa tu.....takde ler mencanak naik pun kan readers blog aku nie)...ingat kan coz' korang2 still bercuti2 malaysia lagi.....rupa2nya angkara si Malware nie.....adeh.

13 comments:

Suziey Ahmad said...

cissss kureng asam pnya virus!

Sidratul Muntaha said...

ok dah kan?1
tu arr
aku pun last year kena jugak
btw,dah remove icon kan?
nak detect blog mana satu2 tu yg payah
and also zana
aqil la
kang termiss understood dgn aqeel anak suziey
tu pun paggil ibu jugak
huhuh
haru.
dah ok dah blog ko
boleh baca dah

ieda said...

ok jer dikk akak masuk
ermm semalam pun ada kawan2 cakap kat akak yg blog akak ada malware tapi x semua x leh masuk .. ari nie ok pulak ..

x paham lah pasal malware nie huhuh

nieda said...

malware owh malware...kena tau dari mana dtgnya virus tu then kena remove

Irtiyah said...

Salam

Ni saya masuk.. ok.. tak de melware.

Anonymous said...

kita penah kena zana
buang blog yg berkenan tros ok

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

suziey - tu arr......nak kena tambah asam bagi malware nie sedar diri sikit....nak ngendeng2 kat blog orang tak tentu pasal..ciscake betul ler

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

ayu - thank dear....aku tak buat apa2 pun ko...cuma b4 tu aku remove icon syoknya blogging....tu jer....nak check 1-1 blog yg aku follow or blog yg follow aku..mmg tak jadi kerja nanti...

he he he...tu arr.....laju tangan dok menaip aqil jadi aqeel.....takpe....yg penting...si ibu setot yang aku maksudkan....

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

kak ieda - tak semua kot...tp a few kawan mmg ada notice zana nyer blog tak leh masuk 2-3 hari nie....syukur ler akak leh masuk blog zana...thanks kak

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

nieda - tu lah nieda...tak sure datang dari mana....tp mana icon yg baru di add...zana remove terus....haduiiii....

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

irtiyah - thanks dear.....nasib baik dah ok

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

nana - tu arr....1st time kot blog zana kena...nak detect blog mana yg jadi penyebabnya mmg tak tahu camne....so, zana buang jer icon mana2 yg tak berkenaan...senang cerita

Maya Mayana said...

zana aku jenguk blog ko guna IE baru boleh...