Followers

Monday, December 30, 2013

Pendaftaran n Taklimat sekolah kakak

Salam Isnin
berat tul nak gi kerja hari nie...udah ler cuaca suam2 sejuk gitewww.......alarm ntah berapa kali bunyi...asyik ler di tekan butang snooze tu....tarik selimut best nie.

for sure..minggu nie minggu sibuk utk mama papa kan...
memasing dok update pasal anak2 daftar sekolah..hari orientasi...hari exam LINUS....
last year...dok baca citer2 kengkawan....tahun nie mak plak merasa...ha haha
makin tua plak tetiba rasa...

Sabtu lepas..hari pendaftaran sek rendah kakak Batrice....
alhamdulillah..penempatan kat Sek Keb Cannosian Convent...as yang di impi2 kan oleh papanyer..
mamanyer tak kisah...tapi dah en Papa yang beria nak hantar anak dara masuk sekolah convent...ok ajer lah....

So Sabtu tu...
Daftar
bayar buku sekolah
taklimat ibu bapa..

Darjah 1...so, mama gigih pakaikan dia Pinafore.....bukan ler tak menggalakkan anak pakai baju kurung or bertudung...tp rasanya utk darjah 1 nie...bila pakai pinafore nie nampak ler kemas sikit.....cerah sikit mata menengoknyer......later dah darjah 2..boleh pakai baju kurung n tudung plak...

(sayu plak bila tengok pic kakak berbaju sekolah)


kul 8 dah ready keluar rumah...
kita sarapan kat luar jer lah yerk...

si Aryan nie....menangis coz' x nak kakak dukung dia...
budak tengah melasak...asyik nak bergerak jerrr...
pantang orang halang..mula ler suara dia keluar


sarapan lontong and mee rebus kat warung ayu
kat benteng..orang Kluang tahu ler kan benteng tu kat mana


kakak..happy2 takut...


sampai suruh sarap pun x nak...
kemain lagi...tu muka tengah sentap ler tu...


SKCC nie cuma buka 2 kelas jer utk murid darjah 1....murid seramai 64 orang...fuh!...
sekelas ada 32 orang murid..limited sungguh ler kelasnyer...
mostly kat sini Indian....
dah nama sekolah Convent...maka semuanya perempuan...


sambil dengar ceramah..sambil camwhore bersama anak
en Papa and Aryan tunggu kat bawah....taklimat kat tingkat 1....gigih nak mengusung stroller....xde nyer..
nak2 si Aryan bukan reti dok diam..sat lagi dia menjerit dalam dewan nie.....
baik ler dia kat bawah ngan en Papa

benda paling tak best dengar masa ceramah nie ialah...waktu cuti adalah tetap SABTU n AHAD.
coz' convent nie Mission School....ahad adalah hari untuk depa sembahyang..hu hu hu
surat dah di hantar ke Kementerian untuk kelulusan..mengikut kata pengetua....% utk di luluskan adalah besar
adeh...pening macam nie...
udah ler mama cuti JUMAAT n SABTU...kakak plak sek rendah cuti SABTU n AHAD...sekolah agama ngikut JUMAAT n SABTU...tunggang langgar hari sekolah and hari cutinyer...
nampak gayanya....tak kemana ler kita cuti hujung minggu kakak oittt...


member kat sebelah tu sama kelas masa sekolah tadika....
ramai gark ler kengkawan dia yang dpt masuk Convent nie...


settle semua...
tengok2 dia dah dpt kawan..
dah berlarian kat atas padang...
nie geng 1 kelas dia....Putri...
sure lepas nie jadi geng baik nie..
awal2 dah pesan kat kakak suruh duduk depan....senang sikit..

2 comments:

Jasfyra said...

dh besar kakak..belajar rajin2 ye sayang

norhidana miswan said...

tak sangka dh nk msk sekolah rendah dh yek anak dara ko beb..... aduhla time cuti dia ngn ko mmg tak ngam sungguh la... sabtu jelah masa cuti yg sama kan, hari lain nyer fenin sorang keje sorang sekolah