Followers

Monday, February 8, 2010

Cerita Sebelum Majlis Persandingan Sani

  

Ahaks......nengok muka budak berlemuih nie.....masa nie area kuala pilah...@ Bukit Putus tu....jalan baru erk....baru aku tahu, bukit putus tu ada jalan baru......cantik plak tu pemandangan kat situ...time tu dlm kul 6 ++ kot.......

  

Pemandangan dari dlm keta....snap time keta bergerak....he he he he he...cun kan...feeling nengok sunset ler kengkonon.....
Emmm......zana and adik yg no 2 tu gerak dulu ke banting......nama jer gerak dulu...tp sampai umah si Sanie pun dah dekat kul 11.......sempat ler menumpang mandi manda kat bilik hotel MIL...ooopsss...lupa nak habaq...MIL pun pergi sekali utk majlis sanie tu...tp pergi asing2 ler...stay kat Hotel Comfort Banting....hotel baru...not bad ler...murah plak tu...RM60 satu malam........

Aku ngan Iwan tido umah Sanie....si Adib, tunang iwan pun ikut gark...so...ada ler geng malam tu kan.......
Esok pagi2...kami dah bangun......kul 8++ kul mak still kat highway nilai lg...nie apa kes nie.....kul 10.30 nak nikah...kul 8 still rombongan kat Nilai......mak ckp, x yah nak bebel2 cam mak nenek....pergi beli bahan2 buat sarapan mee goreng...umak aiii.......omak den suruh den masa mee goreng utk orang seramai 1 bas......pergh....cabaran nie....takat makan utk 5 orang aku yakin ler wei....nie kalau dah 1 bas.....huish.....confident level terus merundum....takpe2......nak buat camno...takkan aku nak calling2 MIL yang tengah syok2 kat hotel tu kan......harus aku cargas adik aku Sanie bw gi pasar basah banting.......beli ler apa yg patut.......mak aku pesan beli mee 5 bungkus......NOTE...ingat erkk.......5 bungkus....

Lagi 5 minit nak kul 9 , 1 bas sampai.....ceh, memasing ngan muka kebuluran.....pergh.......sekali mak aku jenguk kat dapur......

.."hai long, 5 bungkus nie jer ke...." 
" yelah....mak kata 5 bungkus, orang beli 5 bungkus arr...sat lagi beli lebih..x abis plak"

tu dia...dialog mak & anakk.........korang tahu.....aku gi beli 5 bungkus yg bukan 1 kg/bungkus tu....tp 1/2kg/bungkus....abis ler.....harus ada yg tak b/fast pagi nie........

Memang pun......last2 tukang masak ngan adik beradik kelaparan.....yelah, x sampai hati nengok ahli rombongan rebut2 makan mee....ntah sedap ntah tak aku masak........tp licin x berbaki ko.....siap, roti xtra beli pun habis di sapu......diaorg nie tak b/fast ke masa berhenti kat ayer keroh? confuse tul........

  

Wokeh.....citer bab nikah....aku skip dulu erkkk...........ada tragedy....tp takpelah...benda2 camtu...jadikan pengajaran........later aku citer.

So, jom layan piccas2 sebelum bergerak ke rumah pompuan.........pepagi b4 gerak tu......kemain ayu jelita ler anak dara aku ngan baju kurung edisi hari raya dia tu kan........sopan santun.....tp berpeel....bila dah ramai2 tu...mula ler mood sentap dia datang.....asyik nak sentap cam mama dia........

  

ngan nenek dia.........

  

tu dia.........rombongan 1 bas dah gerak dulu.....adik beradik yg naik kereta.....dok bersidai lagi menumpang kat depan umah orang.....apa kes........tp tu arr...byk tul GERUH yang datang.....ngan bas nyer lambat sampai.....patut kul 12 gerak dari Tenggaroh, tp kul 2 baru gerak.....nak2 bertolak ke rumah pengantin pompuan, tayar keta FIL aku lah takde angin.....lembik mlepek jer....padahal....b4 tu ok jerrr.....tu yg berkesidaian depan rumah orang nunggu si Iwan tukar keta kat kedai....memasing bw tayar spare tp xde angin...buat apa...buat berat bonet jer........

  

hah....pose cun sikit depan rumah orang, panas2 hari tu kan.......
dari kiri : my mum, my makcik, Cik  Besah, my MIL & Batrice, my makcik, Cik Salmah, My bakal Adik Ipar, Adib and my makcik, Cik Nor

  

hok yang nie plak, my pakcik, Pak Ngah yang baru jer menduda. my ayah and my FIL

  

meriah erk berkesidaian depan rumah orang...pastu bising2 cam buat rumah sendiri......nasib ler tuan rumah tak kuar......

  

hah, budak sorang nie........kemain melekat ngan Mak Ngah Adib dia.......buat bodo ngan mama dia jer......naik keta pun nak ngan Mak Ngah Adib.......mentang2 ler keta Mak Ngah tu penuh ngan hello kitty....pink kaler di sana sini....seronok erk ko.........

  

ahaks....my mum & my MIL

  

hah.....nie ler dia pengantin poyos tu...........giler erkk...mak andam tak datang......nasib ler kakak ko nie bw bedak sejuk tepek muka ko tu.........ada ler sikit kaler cerah ......kalau tak gelap jer ngan berminyak nyerr.......alahai, sedih aku........dulu abang long ko.....siap mak andam sediakan pembantu utk bersiap tau.....kena turn ko dik.........along ngan mak yg siapkan............alahai.....

  

Dah siap2........ahli rombongan lain dah selamat sampai ke surau......yelah, pengantin pompuan tak sediakan rumah utk berehat2kan.......lagipun area taman.......yang datang plak 1 bas......mana ler muat dak......tu yang menumpang kasih kat surau taman tu.....TAMAN BANTING BARU.

mm....aku malas nak ulas banyak........byk benda yang jadi...byk yg buat kami sekeluarga tak puas hati...tp benda dah nak jadi....so, redha jer lah.......yang kesian, rombongan yg terdiri dari jiran2 & ahli blok......kelaparan ko......udah ler b/fast pagi tu x cukup.......nunggu time sanding plak, pihak pompuan x sediakan makanan.........dah di bagitahu pun......buat2 cam tak tahu jer.........

Last minit hantar kuih 3 bekas........ngan air satu balang kecik......siap tanya....tu ada cawan ke tidak.....alahai, bang..!...takkan ler kami dari johor datang hantar pengantin memasing nak bw cawan sorang sebuah, pinggan sorang sepiring ye dak.......common sense lerrr bang.....

Sian betul ler...........

  

  

Apa2 pun, majlis dah selamat..........

lepas nie aku sambung entry Persandingan plak yerk..........

2 comments:

attyfir said...

alhamdulillah selamat semuanya ye zana..

Dee said...

cantik dh jln bukit putus ye..

wah..pelik ni..setau aku org jawa bagus budi bahasanya..x penah buat kenduri kot..hehehe..