Followers

Thursday, May 13, 2010

Nyaris Accident

syukur sangat-sangat....aku di beri peluang untuk terus bernafas di bumi Allah nie....mungkin janjiku dengan NYA belum sampai lagi.........alhamdulillah...terima kasih ALLAH kerana panjangkan umurku

Pagi tadi pergi  kerja...aku nyaris-nyaris accident.  Bukan salah aku....tp salah kereta line sebelah.  Percubaan kereta tu  nak potong lori depan dia mengundang bahaya pada pemandu lain.....aku ler tu......act....time tu...ada dua kereta yang nak potong lori tu........kereta 1st tu pun sipi2 jer lepas......tetiba jer muncul keta saga putih dgn lajunyer......terperanjat aku....nasib ler tak panic and terus otak aku set apa nak buat.....

Serius...mmg laju kereta Saga putih tu.......nasib ler sisi jalan belah kiri aku  tu kira cukup lebar gark ler untuk aku mengelakkan kereta Saga putih tu...kalau tak...aku pun tak tahu ler nasib aku........

Saga putih tu plak...dah kelam kabut tak lepas.....siap break sampai berasap2 tayar dia........aku plak tarik stereng ke kiri........sungguh ler..ALLAH nak panjangkan umur aku lagi...........

So kesimpulannyer....kadang-kadang walaupun kita nie pemandu berhemah...ada gark pemandun yang tak berhemah yang jadi penyebab pada accident yang kita alami.......bawa laju bukan tak boleh....tp tengok ler keadaan...if ko nak potong pun...pastikan ler kereta line sebelah tu berada dalam jarak selamat utk kau potong.....aku pun bukan nyer tak laju bw kereta...tp berpada-pada..jgn sampai bahayakan nyawa orang lain....let say ko dah lambat pergi kerja pun....tolong ler prihatin ngan orang lain....nie bwa kereta membabi buta...dia ajer nak cepat...dia ajer nak duduk depan......bersabar lah dlm memandu..

Syukur Ya ALLAH, Engkau beri peluang pada hambamu ini menunaikan tanggungjawab lagi di bumi mu ini....syukur ALHAMDULILLAH

14 comments:

Lily@MamaZaraZareef said...

iskkk..nasib baik tak jadi pape..tulah..mmg sakit hari dgn segolongan pemandu yg tak berhemah. kdg2 sbb diorang, org lain yg jadik mangsa kan..huhu

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

syukur.. memagn malang tak berbau.. akak pun pernah gak mengalami nasib macam zana..

abis tu zana terus ketepi dan berhenti atau terus jalan.. keta saga putih tu tak berhenti ke? minta maaf ke? atau terus pecut laju tanpa perasaan?

SJNathaniel said...

syukur takde apa-apa belaku kan..

Su Hana said...

al-hamdulillah... aku dpt bygkan keadaan ko zana... syukur ko x panik...

betoi kata ko..kite sgt bhemah tetiba yg lain cam ngok... geram jer

firahadifa said...

owhh.. scary nyer.. seb baik selamat...

attyfir said...

syukur tak jadi apa2 ye zana .
selalu gitu lah .kita dah berhati-hati
tapi ade insan lak ..yg tak berhati2

akiratoriza said...

Assalam...
Alhamdulillah tak jadi paper kan... takutnya..

Dee said...

syukur zanna xde apa2..Alhamdulillah..

Sham Ummi Echa said...

syukur ko x apa2 zana.. ish mmg kan..kita ni dah brhati2 dah bwk keta.. tp atas kecuaian dn kesilapan org lain.. kita lak yg jd mangsa.. moga dijauhkan la kita ni dr alami accident tu sumer kan.. betul ckp ko.. aku pon bwk laju gak.. tp agak2 ler kann.. ni nk ikut sedap dia je nk potong sana sini

Anonymous said...

nasib baik la xde pape.kita pun selalu kena tau..kita dah bawa punya la hati2 tp orang lain yg selalu buat kita nyaris eksiden

Ruziawati Bukhari said...

alhamdulillah.. syukur.. malaikat dok lindung u tu zana.. itulah klu kita dh bawa berhemah, ada gark org beng*ng yg bw keta entah apa2 yg boleh mendatangkan bahaya bt kita.. sakit atikan? x pe, lain kali kita sama2 berhati2 ye?

zana amik award kat blog kak t ye? tq

eB ezrin said...

slm,
boleh mtk emel add x? eb nk invite msk blog, sori yer menyusahkan. tq.

abbyal_bakri@yahoo.com

Nur -al- Ain said...

senasib la kite.. saye pun hr ni nyaris kene langgar.. ngeee

Pojiepooh Abdullah said...

Alhamdulilah..
Nasib baik tak apa²..
Biasalah, klo kita dah careful, org lain plak yg careless..
mangsanya kita..
Mintak simpang!

Love,
PojiePooh Abdullah