Followers

Wednesday, June 16, 2010

Batrice & her Geng

wah......kejap jer dah hari rabu erkk...esok khamis, lusa jumaat.......pastu cuttiiiiiiiiiii..........hoooyeeehhhhh! tp tak boleh nak rehat2 gark lerr.........coz' sabtu tu anak cik Besarh - cousin aku bertunang. Ahad plak, cik Sukarno buat kenduri sambut menantu............padat mmg padatttttttt.......tp takpe, dpt kumpul lagi ngan makcik pakcik aku.......aku sokaaaaaaaa

tp bukan citer yang aku nak story mory kat sini.............kali nie nak citer gelagat batrice ngan kengkawan dia petang ahad lepas...........ha haha...basi dah gambar2...tp ADA AKU KESAH!......korang pun TAK KESAH pun kan.....janji ada entry aku nak update........betul tak? YA BETULLLLLLLLLL


kat lorong aku nie, bukan ler takde budak....tp cam biasa ler......aku nie bukan ler benarkan sangat si Batrice tu kuar main2 ngan anak2 jiran sebelah depan belakang nie......tak caya wei.......minah tu kalau dah main, lupa diri..........so, petang ahad tu.......anak2 abg Zam jiran aku ada main basikal kat jalan depan.....so, Batrice dah gatal kaki tangan nak join.....dah ngintai2 dari balik grill pintu...sian ler plak...so, aku bagi kebenaran dia keluar main basikal ngan anak2 abg Zam.......tp di pantau yerk......coz' aku nengok Abg Zam suami isteri pun ada dok terconggok kat dpn rumah ....tu yang aku berani tu..........at least, ada gark ler tengok2 kan dia.....aku pun nengok2 kan gark...tp kejap2 lari masuk dlm ......


Abg Zam mmg rajin bagi anak2 dia main2 kat luar.........anak2 lelaki kan....so, kena ler tough sikit........nampak tak playround  nun kat belakang tu...........hah! pernah sekali ko....aku balik dari kerja, tengok anak dara aku sampai situ ngan anak2 Abg Zam nie......pergh....cuak time tu.....papa dia langsung tak perasan anak dara dia dah sampai sana..............membebel ler aku kat laki aku...yelah....kalau ye pun nak bagi anak main, pantau2 ler kan.....udah ler takde orang awasi bebudak nie, pastu jalan dpn rumah aku tu jalan besar ok.....motor kereta laju2....tu belum lagi mat bangla mat indon...kot kena kidnap anak dara aku yang comel nie......tak ke pasal2...menangis air mata darah nanti............start dari tu ler aku terus phobia nak kasi batrice keluar main .........tanpa pengawasan aku......anak udah ler sorang tu jer....pompuan lark tu......kalau jadi apa2...menyesal seumur hidup pun tak guna........Nauzubillah...minta lah di jauhkan............


yang nie Abg Danish....tak sure sgt umur dia....tp nak masuk 5 tahun kot.......mulut boleh tahan......
yang baju belang2 plak...adik dia rayyan.....baru nak masuk 3 tahun kot.


kemain happy anak dara aku nie dpt keluar main......bukan selalu ok aku kasi kebebasan camnie.....kalau kat Tenggaroh tu aku berani ler.....tp kat bandar nie.........soo sorry dear.....sesekali mama benarkan...tu pun ngan pantauan mama............bukan tak kesian kat anak, biar dia menangis...jgn kita yang menangis di kemudian hari ...........


tp bila dah bagi kebebasan main kat luar.................time nak suruh  masuk plak kemain payah.............habis keluar suara manja tarzan mama dia ko..........tu yang aku ckp anak aku nie kalau dah main kat luar lupa diri.......suruh masuk 10 x pun...10-10x ada jer alasan dia..........so, kena pyscho lebih sikit......baru ler gerak masuk rumah.......

*** kekadang biarkan anak terperuk main sesorang kat dalam rumah pun kesian gark kan......




8 comments:

♥♥♥ سواي @ ماما ايمان شاهيراه ♥♥♥ said...

aku sama cam ko zana...bukan nak kejam ngan anak...tp kalau jd apa2 camne... dah la anak pun tu la seketul..klu anak ramai pun aku rasa sama je... anak kan syg lbh pada nyawa sendiri :)

tp kdg2 sakit gak hati aku jiran2 aku nyibuk je ngata aku x kasi anak aku kuar tanpa aku peratikan..iskhh no no no..... tidak sesekali

♥Azie♥ said...

huyooo..batrice rempt tue...

Lily @ Mama Iqa said...

btl tu..aku sokong ko pikir mcm tu.sama la dgn aku pun.biarah terperuk kat umah pun, janji kite tak nangis kemudian ari. kesian mmg kesian, sesekali blh la kan. nk kuar kite pantau blh la.takde kite, jgn harap le nk main kat luar tu.

suke pic yg last tu..hehe..remmmpppiiiittt!

Dilla Ady said...

kak...akak da pindah ek...da tak duk kt tamn btu 4 tu lagi eh..

ady slalu gak tanye..da tak penah da terserempak ngan akak gi keje pagi2..

dasat batrice willy beskal eh...

[-suziey-] said...

umangaih..sume hero jek..ekekk:p msti batrice pn jenis strong mcm hero..hehe..tu dh nmpk dh ade gaya2 rempit:p

♫♪ Cik Puan Mimi ♫♪ said...

wah batrice naik beskal siap duduk belakang tu, ganas ganas .. heheh

betul la zana, kita mmg tak boleh lepaskan anak tanpa pengawasan. depa kalau dah main memang lupa diri, selagi tak panggil balik, selagi tu la tak kisah makan dan minum dan tak kisah balik mandi

Dee said...

betul zana..kita kena pantau..x bg kesian..bila dh bg..kemain liat dia nk stop main..hehehe..

rasp said...

betul apa yg u buat tu sis...
harus dipantau aktiviti kids nie :)
i suka pic last tu...