Followers

Wednesday, June 16, 2010

3 biji = RM12.00

mentang2 ler bukan musim dia...erkkhh...ke dah start musim durian gugur erkkk? kemain mahal lg harga erk......

entry basi lagi.  Ngeh ngeh ngeh......lupa hari apa aku beli durian nie.....rasanyer last week kottt....beli kat kampung melayu. 3 biji nie total harga = RM12....we'll beli yang harga sekilo RM5......jadi ler buat merasa2 kan......nak tunggu durian kat kebun kami yang sekangkang kera tu...ntah bila nak gugur....hari tu ada gugur sebiji...dpt ler merasa sorang 2 ulas.......now, tengah tunggu lagi kot2 ada yang gugur...tu pun kalau selamat tak di bawa lari oleh cik Nyet........cik Nyet pun pandai makan durian ko........


halus mulus ko tangan laling hubby aku.....cam kerj opis plak....padahal membanting tulang buat kerja kontrak....tahun nie kurang sikit kerja....tp alhamdulillah ler...bernafas lagi kami anak beranak.......coz' end of last year....payment utk 2 project besar masuk.........gini ler berniaga sendiri.....ada kerja ada gaji...xde kerja...gigit jari..........he he he


Idaman ku selalu.......apa orang panggil...anak kucing erk.....ntah apa motif panggil anak kucing ntah......tp mmg kalau tiap kali bukak durian, jumpa yg camnie....berebut2 ngan laling hubby aku...tp sayang isterikan...berebut2 manja nak kasi meriah suasana jer......wife dia gark yang dapat.......


Rakus sungguh si kecik aku......mulut tu bercomot lagi ngan coklat...dah tamak, campak coklat makan durian.........he he he he...pastu bising ckp busuk ler apa......nie peel papa dia ler nie....bau durian tak suka...tp makan nak.......makan sambil tutup hidup......voley!


Jejaka idaman semalaya.....keh keh keh keh...sambil makan, mata tu tetap tatap citer cina kesukaan dia.....WAJIB ok now setiap petang start pukul 7 kot....bukak channel 708 layan citer mandarin dia...hangen jer aku nak tengh Shah jihan tak dapat....nasib ler citer shah jihan tu tak berapa nak sedap kan.......


Aloooo tangan sapa ler nie yerk...........gigih mengupas kulit durian tu........see...kecik2 jer buah nyer kan....


NIe apa kes posing camnie pun aku tak tahu......posing ting tong lepas makan durian kot...........aku suruh dia posing jilat tangan...dia pergi posing orang ting ton.....


last kopek beb...........lepas tu tersandar lagi kekenyanga..........tp........kenyang ke makan durian......xde maknanyer...tengah2 malam laling hubby masak maggi...kelaparan.............

14 comments:

♥Azie♥ said...

klu cik abg azie tgk nie tentu dia terliur. baru 2-3 hari lepas dia ajak g beli durian

Lily @ Mama Iqa said...

aku kalau beli durian ni, aku n iqa je ngadap. laki aku tak lyn, dia ckp busuk!

Emy Omar said...

memang cekik darah eh tapi kalau dah teringin tu beli je kan..hehehe..kemain posing lagi anak dara tu ye macam model buah durian la :D

oli said...

zana
nak sikit...
baru semalam merungut dengan faizal sebab dah lama dia tak beli durian kasi saya makan!!!
hari ni pula zana buat post durian,
balik nanti saya kena memberontak dengan faizal!!!

♥♥♥ سواي @ ماما ايمان شاهيراه ♥♥♥ said...

sedapnya durian...aku penah beli zana, mahal ko pasal anak punya hal lah..ngamuk nak durian ...sekali hambek..sebiji rm21.... aku rasa durian kawen... xpela janji anak dpt makan...

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

Azie - ye kerr...hah! apa lagi..gi ler cari...

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

Lily - rugi ler hubby ko lily...hubby aku pun bukan layan sangat....dia tak suka bau durian ko....sambil mkn sambil mengomel busuk busuk...

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

Emy - tu arr kak..mahalnyer lah...to sebab mata dah nampak, tekak dah terasa2....kena gark ler beli...kalau tak takut menjejes ayaq liur

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

oli - meh dtg rumah....kalau rumah sebelah2..i dah kasi u sebiji tau...tp takkan nak post plak kan...he he he...cepat2 suruh faizal cari petang nie

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

sue - iskh...ko kena lagi ler cekik darah..2 biji rm21 .....tp yelah, kalau dah kata utk anak2..sanggup kan..takpe...berhabis utk makanan sue...

♫♪ Cik Puan Mimi ♫♪ said...

zana, akak panggil kucing tido, bukan anak kucing. hehehe

akak haritu pun mengidam nak makan nasi durian, so pergi kg. baru cari durian.. akak ni jenis malas kopek, sebab kekadang dapat yg keras kan.. so akak beli jer RM10 3 bekas polestrin.. banyak gak durian setiap sebekas, pakcik tu siap suruh akak rasa lagi, tp akak cakap akak puasa.. dengar jer akak puasa terus pakcik tu kopek sebiji durian dan letak dlm bekas polestrin, so akak dapat free satu polestrin lagi. heheh

anak2 akak tak suka durian.. hampeh

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

kak mimi - he he he ...den salah yerk...terconfuse..

wah..rezeki ler tu kak...tp aku tak berapa suka yang dah kopek..coz' rasa tak fresh......tu ar..teringat entry ko pasal nasi durian tu.....aku tak reti arr kak makan camtu...

rasp said...

masyaAllah sis....sedapnya!!!!!
terkecur i....
nak kena cari geng makan gak nie....

~~ciklinn~~ said...

wallahhh.... doriann... sedappnyerr... aku dah boleh ke yer mkn dorian.. ermmm.....

hihihih gambar akhir tu... berulas2 ko mkn anak beranak yerk..