Followers

Friday, September 10, 2010

Sehari or beberapa jam sebelum berhari raya..........

...............ye betul.........sehari sebelum raya or tepatnyer....beberapa jam sebelum orang bertakbir di masjid2 di surau......kami kemana? shopping last minit...hu hu hu...sadis sungguh ler tahun nie....mmg betul2 last minit punya preparation........ngan baju raya yang pagi nyer baru ambil @ tailor....tak memenuhi piawaian...ceh...baik aku beli baju dah siap jer gamaknyer camtu....dah rupa baju pinjam. FULL STOP!.


Pagi kul 8, laling hubby aku still keluar pergi kerja..........see, gigih ok cari rezeki......kejar dateline.  Pukul 3 baru kami keluar dari rumah menuju ke bandar.  Aku dok berangan2 pergi JB or BP ler kan....sekali...shopping di sekitar KLUANG sahaja............huh!...funah harapan mak nak gi angsana ok......tu belum lagi menyinggah sana menyinggah sini..........siap pergi Bank lagi tu....last2 betul2 masuk shopping mall pukul 4.++.............

1st destinasi.......Kluang Parade.  hurrmmm..........tak banyak choice sungguh..........walaupun sekadar mencari baju casual utk laling hubby ku itu.  End up....dapt ler 2 helai kemaja utk dia and 1 kemaja untuk aku....motif beli kemeja time shopping raya?..........he he he...tu baju nak bawa gi office ler...tu pun sekiranya berat badan tak mencanak naik di time raya nanti.  Harap2 lerrrrr kan......and tidak lupa...sempat gark aku merembat tempat kuih baru.........beli yang murah2 jer pun......senang hati makcik tau!

Pukul 6.30 pm ..........meredah jammed ke Kluang Mall plak............huissh.....dekat sangat dah waktu berbuka tu kan..........so, we'll booking tempat kat CHICKEN RICE SHOP. kena ler booking tempat....sat lagi mau ko berbuka atas lantai jer nanti.........tak pun terkebil2 tengok orang makan...ko togok air mineral dalam botol.....tak ke sedih gamaknyer camtu..............


.......and tahun nie mmg betul2 dalam sejarah lerrr.................nie 1st and last kami berbuka di luar sepanjang ramadhan 2010.  clap clap clap..............korang dok sibuk buffet hotel sana hotel sini, restoran sana restoran sini...........kami tetap gigih makan di rumah sahaja.........50% menu adalah di beli di PARAM manakala 50% lagi adalah menu air tangan aku....wah gitewww...........mak vangga ok............kalau tahun2 sudah...mau berkali2 keluar berbuka kat luarrrr..............

@ Kluang Mall.........puas sikit ler bershopping............laling hubby aku top up lagi 3 helai t-shirt utk dia. Aku dapat h/bag and kasut raya...auwwww...........also perfume raya...even beli kat body shop jer pun...coz' mmg perfume aku dah kering kontang elek........tunggu next month ler baru nak top up perfume RL aku tu......huisshh...rindu nyer ngan bau RL.......


and iniler hasil shoppingan kami di saat2 akhirrrr.........


selamat RM laling hubby aku.........coz' niat di hati nak mencapai baju kurung moden kaler hijau sedondon ngan baju laling hubby & batrice....giler cun seh....chiffon 2 tone....pastu ada jahit manik munge2 comel kaler hijau and kuning...kombinasi yang sangat masyukkk ngan kaler baju laling hubby aku...tapi apakan daya.....tinggal size S sahaja....di ulang, SIZE S......hu hu hu...sedih ler sungguh......kalau tak....mau aku melaram tak hengat di pagi raya ngan baju baru ala vogue the vast gitewww...takde rezeki....lagi pun ALLAH marah orang yang suka membazir kan........so, kesimpulannya.......pakai jer lah baju yang besar gedoboh di pagi raya yerk.......lepas raya baru hantar alter........tu pun kalau tailor tu nak terima...............tp takpe...aku dah make over baju tu kasi bling2 sikit..........


Dah penat shopping.......baru reti nak menyinggah rumah MIL aku.....opss.....bukan salah menantu dia yerk....salah anak dia.....coz' dia yang ajak shopping last2 minit.....patut time2 gitewww....dok menolong mak mertua masak ketupat, rendang ke apa.......nie tak, bershopping tak hengat sampai rasa tak larat nak heret kaki...........hu hu hu.......tp takpe...walaupun tak sempat tolong mak mertua ku masak....tp at least, sempat tolong dia tukar langsir and pasang langsir baru....auwww...........!

ampun mak...........ESOK ANNA MINTA MAAF erkk....tp bukan salah Anna tau....hemlin punya idea...so, sila marah ngan anak mak tu.......

2 comments:

Unknown said...

lama aku tak singgah rumah ni.. dah maken comei.. banyak gak shopping..

zana..selamat hari raya.. next 2 weeks nak singgah kluang.. nak beraya umah zana nih..hehe

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

Maya - ala...shopping last minit jer tu maya oit...

nak singgah kluang...sila ler...kalau confirm, roger2 tau....