Followers

Sunday, March 20, 2011

Di cantas.....

yes my dear.......rambut anak daraku ini telah di cantas oleh tanganku sendiri......
bukan apa...naik rimas aku tengok rambut dia tu...rambut Batrice kan jenis panjang belah atas jer kan....belah bawah dia tak panjang...so, belah bawah tu ala-ala2 mcm jarang ler rambut dia tu.......nampak serabut bila tak ikat.....and minah nie plak...bab ikat rambut memang ada masa2nya dia tak suka.....dia nak lepas camtu jer....kalau rambut ko tu jenis cantik lebat and tak serabut...mak ko nie takde ler kisah sangat......but, bila di lepaskan...serabut cam apa ntah...sakit mata aku....bila ikat tu nampak ler kemas and cantik sikit rambut dia tu....
So....aku ambil keputusan cantas rambut dia dalam sejengkal gark ler......ambil keputusan pun takde dah nak pikir pepanjang..makin di pikir nanti makin tak jadi...mak ko nie bab2 rambut anak memang tak kuat semangat sikit...tu yang bila dpt petunjuk pepagi hari untuk potong rambut dia....terus capai gunting...zasssss kasi cantas rambut dia nie........dah cantas baru aku kabarkan kat papa dia.......


So...gitew ler rupa rambut dia bila dah di cantas.........nampak ler kemas and rata sikit....baru ler balance...kalau tak nampak jarang2 jer rambut hujung tu.

tu baru rambut belakang di cantas.......rambut depan tu pun tunggu masa nak di cantas....dia pun rimas coz' dah cucuk mata katanya.

Amacam......still comel lagi tak Batrice?

10 comments:

LiyAnAiTd said...

comey sgt sis!!! pe kata klu rmbut dpn ank sis tu dipotong tegak btul2 paras atas kening beliau.. comel x agak yer? anak sis comel sgt!! pndai bgaya.. tgk mum la kn...??

p/s : pepandai je nk bg cdangan kat sis kn.. ;-)

Citarasa Rinduan said...

alahai..batrice nie mmg comel sangat..
zana....kak ayu baru tau ada jenis rambut yang panjang belah atas jer...

knp eik?

Irtiyah said...

salam

comel!

MAYA said...

samalah zana.. senang sket nk jaga bila rambut pendekkan.. rambut batrice cantek!!

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

Comel.. Walauapun potong sikit, tetap terserlah ayu batrice

Cik Ina minat Do do Cheng said...

Zana comelnya anak dara ko. Budak yang masih sekolah, kemas sikit kalau berambut pendak. Kalau nak bela panjang pun biar dorang sekolah menengah, tahulah dorang jaga sendiri.

Emy Omar said...

Walau pun dah kena cantas dek mama dia tapi tetap comel..Zana,rambut Mia lagi la jarang2 je..dah la halus mulus..mujur lurus.sabar je akak menunggu rambut anak dara ku lebat

lily azliyana @ mama zara said...

adesss..kite pon tgh berkira2 utk mencantas rambut zara..rase mmg sayang sgt nak potong tp mcm dh semak sgt..adek die pon naik rimas klu si kakak dok mencium sbb ngan rmbut2 sapu muka adek..huhu

tp tulaa..tgk batrice maintain cumel jek rmbut pendek..ni yg tmbah berkobar2 potong rmbut zara nih..=p

Jasfyra said...

comel!! pandai mama batrice potong rambut.kalo bg aku tu dah senget benget kot..aahahaha

rasp said...

buat lah apa2 pun...of coz tetap maintain chomel & ayu...