Followers

Monday, May 9, 2011

Ke Terengganu

Ini ler jawapan kenapa almost seminggu blog aku tak berupdate. Aku ke Terengganu as peserta sukan Indoor Game Jabatan Penjara Malaysia.  This year Penjara Marang as tuan rumah.  Last minit, ikut kan team Dart wanita tak pergi....tp lepas a few perbincangan.....dapat gark kami pergi.  He he he...aku pun pada awalnya just mencukupkan courum jer........yelah ko! Dart tu bukan menan biasa......yang tertentu2 jer main kan.....jangan kata main, tengok pun aku tak pernah sebelum2 nie.....tp demi semangat kesukanan yang dah lama pudar...and kembali hidup semula...aku sahut gark ler cabaran tu yerk...chewaaahhh...ayat poyo...padahal.....main pun tak berapa nak reti sangat...berlatih baru sebulan....camno nak terror yerk tak.  Setakat nak dapatkan point tu..ok ler...tp bab nak matikan mata tu yang susah...hu hu hu..takpe, lepas nie kita ada 2 tahun untuk jalani latihan intensif plak yerk.....so, tunggu 2 tahun akan datang ...chewah.

So, seramai 23 orang ahli kontinjen bergerak dari Penjara Simpang Renggam. oppsss..tambah sorang lagi atlet cilik....ha ha ha....ngan Batrice aku usung.....nenek dia nak ke Langkawi that week...pastu papa dia plak ada kursus sehari kat johor...so, takkan aku nak biarkan dia tinggal ngan makcik dia yang still dalam pantang tu kan........We'll gerak on pagi 27hb tu...sadis ok..naik bas takde aircond.....takpe..janji selamat.........and yang penting selesa even takde air cond........angin kiri kanan masuk...lagi best.!

4 orang jer pun wanita yang ada dalam kontinjen kami nie...sumer pemain2 dart.


Perjalanan almost 10 jam.....pukul 10 pagi gerak.......8 malam sampai ke Kuala Terengganu.


So, budak kecik nie....bangun tido bangun tido siap buat kerja sekolah lagi..tak gark sampai2.........yang kelakar tu........time nak kencing...ha ha ha......bila time dia nak kencing tu.....pastu stesen minyak plak takde...mcm2 alasan aku suruh dia tahan...tunggu pokok besar ler......tunggu itu ler...tunggu ini ler...keh keh kehe.......kelakarrrr jer....tp alhamdulillah....Batrice ok sepanjang perjalanan.


Baru sampai area Segamat aku dah di pow beli senapang besar nie.....eceh!......tak sampai Terengganu lagi duit dah habis...camno!...


Pukul 8 pm kami selamat sampai ke homestay kami.


Trisya Homestay......ala2 cam nama BaTRISYA jer kan........cam tahu2 jer...ha ha ha....so, later aku citer pasal homestay nie yerk.



So, lepas dpt kunci bilik memasing.....terus memasing masuk bilik, mandi bagai.............penat weeiiii.........

9 comments:

Umie said...

wah seronok g jalan-jalan..lama dah x g terengganu

zana: ada giveaway umie tag utk zana..GA dari mummysyafie...

Su Hana said...

baiknya batrice ... senang la nak bw naik bas len kali..dia bleh thn kencim... klu annur aku x pastilah..hahaha x pernah cuba tataulah..

muka dia penat je nampaknya siap bw bantal tu....hehehe

ZanaNordin said...

umie - zana pun lama dah tak pergi terengganu umie.....tu pun pergi coz' ikut kontinjen sukan jabatan..kalau tak, ntah ler..

ooo...giveaway mummysyafie tu erkk
zana dah buat....tinggal kuar petang karang jer lagi...buat autopublished

btw..thanks k

attyfir said...

sonoknya batrice dpt ikut mama ye

ZanaNordin said...

sue - dia yg paling excited ko dpt naik bas. Risau gark aku kalau dia buat peel...nasib baik ler ok...

cuma letih jer lah....bantal tu kena bawa sue...

ZanaNordin said...

kak atty - bab berjalan. dia mmg no. 1

[leily.laily] said...

mai ganu.. oh ade game antara penjara ek.. synyer sukan antara jabatan asik postponed aje due to bajet!!!!
hohho, si batrice ikut skali tu.. pompom gurl!

ZanaNordin said...

Leily - haah leily. Pack plak tu schedule nyer..nak ronda2 ke masjid kristal pun tak dan...

akiratoriza said...

sonok wei g terengganu.. time belajar dulu memang abis aku pusing keliling... kepok lekor memang terbaik!!! banyak tak ko borong kat sana???