Followers

Tuesday, January 15, 2013

I-City WaterPark

 ceh....berkurun makcik nie nak update citer cuti2 akhir tahun kan.....bulan 1 pun dah separuh bulan ...tp citer tak habis2 gark....adeh!...mak nyer berkira nak update blog sekarang nie memang payah nak di duga...

straight to the point.......before masuk waterpark.....sempat ler memborong makanan kat depan nun...sosej goreng, hot dog goreng.......nampak sangat memasing kelaparan...walaupun harga mencekik darah.....tp redha jer lah.....nampak tu, cik kecik Nuni kemain besar nganga nak makan hot dog....x kira dah nak posing lawa2 ker apa.....kita orang smuggle makanan air tin masuk dalam beg....risau gark kot kantoi time spot check kat pintu masuk tu kan....tawakkal jer lah.....bukan berkira nak membeli kat dalam nun...tp umat manusia kemain ramai....sat lagi..beratur nak pergi beli makanan jer dah buang masa kan....kita ambil mana yang mudah...


dalam pada beratur nak beli tiket tu...ada plak peminat cilik nie dok usha-usha kak Batrice...tercuit2 dia kat kakak yang lencun ngan peluh.....tp cam burung.....malu2 berani....comel kan ngan mata bulat dia..


 nie harga...nampak ke korang...nie cilok kat google..den lupa nak snap pic nie.....nie harga package snowalk +water world.....dewasa RM70 and kanak-kanak RM55 if hari biasa....kalau hari luar biasa jadi RM75 utk dewasa and RM60 utk kanak-kanak...beza RM5 jer pun...


 nie plak if ko masuk tak ikut package...Water Park lain...snowalk lain...
Water park = RM30 dewasa and RM20 utk kanak-kanak....ok ler tu kan..
but don't worry.....RM10 dari harga tiket tu korang akan dapat balik bila korang return jam warna kuning....and lupa plak nak habaq....min RM50 korang kena toup up utk kegunaan korang nak beli makanan or guna loker kat dalam nun....

Jam loker beli kat dalam.....kami ambil 2 loker...1 loker RM10 and nanti dia refund RM5 kalau tak silap.....jam loker kaler merah erkkk...


 So..total kitaorang masuk hari tu....6 dewasa and 1 kanak-kanak - RM315.00

 dah dapat jam kuning tu...jom kita berbondong-bondong masuk dalam...
scan jam tu kat entrence tu...


 Kitaorang settle kan loker...simpan barang..ganti baju...anak dara aku dah ganti baju awal2 tak menyempat....tetiba jer aku tengok dah hilang...
punya ler pusing mencari.....rupa2nya kat dalam kolam Children Adventure nie...
udah ler umat manusia ramai....tp kat sini kira safety terjaga jugak ler...coz' ada PIC yang tengok2 kan...




kemain riang gembira dia...
atuk nenek, maksu paksu mama papa baru nak panas2 kan badan...isi perut..dia dah seronok dalam air...


 Adik Nuni plak mood tak ok..ngantuk....kasi dia pejam mata dulu...tp tak pejam gark...


Pusing-pusing ronda tengok apa yang ada....boleh tahan menarik gark ler...
ada jakuzi besasr...ada spiral slide nie...ada tornado...ada kolam berombak....even kawasan tak besar mana...tp kira complete gark ler...


giant pool....sampai masa nanti ada wave...bear gark wave dia..tu yang kat sebelah tu...yang dok berlingkar tu ler tornado......ngerrriii ok....setinggi 7 tingkat bangunan...


ada special apperance dari miss earth.....kurus-kurus belaka..ada gark yang tak cantik...ha ha ha..ayat jeles..tp memang memasing langsing tinggi lampai...


see....siap catwalk kat depan tempat kami port.....

 
time nie anak mak sentap.....dia nak ikut en Papa naik spiral slide tu...tp tak cukup syarat....coz' tinggi tak sampai 120cm....kena ler tunggu duduk bawah...maka dia tak puas hati....tp dalam tak puas hati tu...bila posing....tetapppp....


lepas en Papa naik Spiral Slide ngan paksu, maksu and ada sorang amoi menyelit sama...aku nak naik malas nak pergi pulangkan camera kat port...pastu sapa plak nak tengok budak kecik nie kan....redha.....maka en papa memujuk si puteri naik slide nie...slide nie kanak-kanak di benarkan....

Sebenarnya aku dah naik dulu ngna Batrice..masa en papa turun kat slide yang sebelah tu...yang nampak separuh tu..aku lupa apa nama dia...tp yang jenis ko kena terjun ala2 superman tu......aku failed slide yang nei..sure tak lepas or tersangkut...pernah try kat Melaka Wonderland...pakat kena gelak jer ngan budak yang jaga tu....so, mari kita main slide yang layak utk bebudak jer....

ngan aku naik 2 x..ngan en papa dia pun naik 2x....
budak nie memang tak reti gayat kat tempat tinggi and benda-benda yang laju nie..mak ko kecut perut...


1st slide oren


pastu tunggu turn plak utk slide biru


he he he...sorry ler yerk...tudung mak dah kemana dah time nie...memula pakak tudung...lepas tu naik slide ..tudung basah...aku dah rasa air berkumpul kat dalam telinga plak ngan tudung tu...terus tanggal.....


tp kemuncak kat sini sebenarnya benda alah nie...
TORNADO....aku memang tak terfikir ler naik benda alah nie...
udah ler tinggi...laju plak tu...scary ok....ko keluar dari gelung bertutup...lepas tu...berpusing2 kat corong besar tu....ngan open air nyer....adeh! sakit jantung aku kalau di ingat2kan...



 tu dia...baca dia nyer rules....minimum weigh 35kg....max 75kg...ha ha ha..nasib baik lepas....
benda2 macam nie sebenarnya...lagi berat muatan pelampung tu...makin laju dia pergi and makin tinggi....


setelah di auta oleh en Laling Hubby...akhirnya aku terpedaya naik benda alah TORNADO tu....
bayangkan..aku dah tentu2 berat...adik ipar aku tu kira slim ler....adik aku pun berat..amoi tu pun berat...
maka korang boleh tak bayankan betapa laju kitaorang pergi...and keluar kat corong tu...and berapa tinggi plak kitaorang terpusing2 kat situ....hampir2 cecah paip tu ok
aku dah rasa kepala aku nak menjunam ke bawah...bila masak jer nak terbalik.....
dari turun..sampai keluar dari slide yang berpenutup tu...aku tutup mata.....mulut jer tak leh tutup....ha ha ha...scary mak.....rasa cam nak nangis bila fikir ler nak sampai bawah...

bukti aku naik benda alah vongok nie......
ha ha ha...


best memang best...scary jangan citer ler.....memang tobat aku nak naik lagi...
tp...syok sebenarnya....



tu dia.....masuk kul 1...keluar kul 5-6 petang....
sebelum keluar jangan lupa collect jam kuning nie..then return...nanti korang dapat refund
RM10 utk 1 watch tu....

4 comments:

kurus said...

bestnya zana'
masa akak ke i-city , x nampak lak nie .. hurmm kena gi sekali lagi

yg slide tuu bestnyaa .. macam di gambang dan melaka aje ! ;)

lieyalatif said...

best2...ni kalo aku tunjuk miamija ni kompom2 ajak aku kesini...dahlame wey tak main air kat taman tema gini....enjoy plak aku tgk hah korang anak beranak....batrice mmg nampak no hepi n puas dpt splas2 main air....

Anonymous said...

Bestnyer.... x sabo nak pi esok

Unknown said...

Macam best je..nk g ar...akk boley terangkan ikot package to mcm mne,..xikot pon mcm mne