Followers

Friday, November 19, 2010

Family Day KRT Tmn Matahari

.........yeehaaa. 1st time......KRT Taman Matahari (Taman Perumahan my MIL) buat Family Day @ Suara Chalet, Mersing. Aku & Batrice gerak from Tenggaroh and my laling hubby gerak with MIL & FIL aku.  Jumpa di bandar Mersing.  Sampai2 kat chalet, rupa2nya dah ramai yang sampai coz' ada family yg dah gerak from 3 pm lagi.....so....yang lambat2 sampai nie tak dpt ler nak duduk 1 chalet 1 keluarga...kena kongsi ramai2 dlm dorm..lelaki 1 dorm while perempuan2 pun 1 dorm.  Ok ler....coz' tak bayar apa2 pun...just bawa diri jer.....


While dorm jenis nak berapa ramai masuk pun..ko sumbat ler...ikut keselesaan memasing.  Dari segi fasiliti mmg biasa2 ajer lah kan..........ada tilam and bantal.  Toilet ada 4...no aircond..just kipas jer.......jadi ler...utk memeriahkan majlis.  Act.........petang tu sampai...bila tengok bilik camtu......kecewa gark ler...try gark survey kot2 ada chalet2 kosong area2 situ...sampai ke air papan we'll pergi...tp nan ada...kalau ada pun...harga tak reasonable...sampai dah almost pukul 6....and nak duduk chalet best sikit bayar rm150...hurm...tak berbaloi....makanya ...mari kita kumpul ramai2 dlm dorm....seronok gark.


Mlmnya.......around pukul 8 lebih camtu............maka start lah acara bakar membakar.....


Alhamdulillah...almost 30 kereta = 30 family yg join.  Bukan setakat family melayu....family cina pun ada gark....see..uncle yang baju kuning tu.....cuma family dia jer yang bukan melayu...tp sangat rajin and sangat sporting....



ada ayam, ada udang, ada sotong ada ikan....sumer ada lah.......


my MIL agak sibuk gark ler....dia mmg camtu..kalau tak sibuk..mukan hajah rokyan namanya...


Selain acara bakar, acara karaoke suka2 and teka barang pun ada....


orang lain busy membakar.....we'll busy posing2.....ha ha ha...takpe...kita serahkan kerja pada yang pakar yerk...aku pakar makan jer..



Batrice and kengkawan dia....org dok sibuk berkumpul kat depan...dia sibuk main ngan kengkawan dia kat dlm bilik dorm.  Terpaksa ler aku check status dia ngan kengkawan selang 20 minit sekali.


Time nie aku suruh dia nyanyi...sekali dia heret sekali nenek dia.....dah sampai depan...tak nak plak nyanyi.....makanya...MC bersoal jawab ngan dia...tanya nama, tanya umur, tanya rumah kat mana...ha ha ha ha....nasib baik dia sporting nak jawab...buatnya dia diam keras kat situ...tak ke naya jer..


...apa lagi aku nak bebelkan yerk.........korang layan jer lah gambar yang ada ok.



...baju nie baru beli ok.  Singgah kat Pasaraya Kini.....memborong jajan2 utk bebudak.....sempat  plak dia pow aku nak baju...siap pilih sendiri...Datang2 kat aku tanya warna putih ke warna biru cantik....amboi2....dah pandai shopping dah anak dara aku...nasib baik ler kira ada taste gark ler dia...



and kebetulan...........group ASTRO pun check in kat situ..makanya MIL and geng nak bergambar2 ler ngan abg2 ASTRO tu.....suka hati korang ler...janji korang bahagia...ha ha ha


pergh..........semput makan malam tu.........MIL aku bawa nasi, sambal udang, ayam masak kicap....and di tambah lagi ngan ikan, ayam, udang sotong yang di BBQ kan...penuh pinggan memasing.....tak berhenti2 makan...yelah....benda ada...banyak plak tu...kalau tak makan, sapa lagi nak makan kan...membazir jer nanti.  Tu pun tak semua habis di bakar malam tu.  Sambung ke esok harinya lagi.


bila dah kenyang...mata dah ngantuk.........abg2 ASTRO plak buka tv bergerak dia org....ada game bola plak mlm tu..makanya...para lelaki...vontot memasing dah kena paku.....khusyuk tengok bola...tak larat aku nak tunggu lagi...ngan penatnya...ngan kenyangnya...baik ler aku masuk bilik.....tunggu laki aku pun bukan boleh masuk tido satu bilik sesama....choi!...he he he he


3 comments:

@e_da said...

seronoknya.. ada BBQ lg.. hheeh betul la zana tak syok kalau laki takleh duk sekali kan.. heheh

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

e_da - betul kan kan kan....

Dee said...

meriahnya..nak pulak ada acara mkn2 n bakar2..karok lagi..pergh..gempak..