Followers

Wednesday, July 30, 2008

Merah, Biru & Kelabu


our new home sweet home.....no 199, jln Seri Impian 1/4 Tmn Seri Impian, Kluang, Johor

Jumaat & Isnin kan aku ambil A/L dengan alasan nak kemas & repacking balik barang2 aku yg dok berlambak2 nie.......penatnyer lah hai pindah umah kali nie....lagi penat kalu nak di bandingkan masa pindah umah 3 tahun lepas....masa tu, barang tak banyak...cuma pindah set bilik tido and barang opis mr. hubby jer....brg yg lelain beli sikit2 bila dah duduk......dan akhirnya, pindah kali nie punyalah banyak barang...ngan sofa nyer, drawer nyer, tv nyer...meja makannyer, dapur nyer...banyakknyer barang yg aku kumpul 3 thn nie...................

Khamis lepas balik kerja aku singgah @ umah baru menjengguk mr hubby yg dok bertungkus lumus menyiapkan final touch kat umah tu.......kerja cat mengecat.......tp bukan sumer lah kami cat, cat hall & bilik jer.....sian kat mr hubby ......takpe, tu kerja dia...kerja aku plak packing and unpacking barang2 tu.....lagi letih ooo...harus kalu bagi dua minggu pun belum tentu clear sumernyer......




mr. hubby yg tengah bertungkus lumus menyiapkan final touch kat bilik no 2 (kengkonon nak buat bilik tisya......xde maknenyer......budak kecik tu ttp nak tdo menyelit kat tengah mama & papa dia...redha jer lah.....nampak gayanyer bilik nie jadi bilik tetamu le yerk......nak harap tisya tido bilik nie, tunggu dia 3 tahun ler gamaknyer..........)

untuk bilik kami pilih kaler biru...tapi tak sumer biru ler......cuma buat fixture wall jer....(** ntah betul ke tak aku bantai jer nie....) ........kasi semangat sikit nak masuk bilik tido kan....(***mmg selalu semangat pun kalu kata nak masuk bilik....sedapnyer dok baring kat tilam empuk yerk.......)



nielah plak dapur .....sama kaler ngan hall ...cuma kami tak cat kaler kelabu ler kat dinding yg lain. Maintain ngan kaler putih........rumah baru nie, dining & kitchen separate dari hall .....privacy ler sikit kot coz' umah lama dining & hall sekali...........so, dulu sambil makan sambil tengok tv...last2 makan depan tv.....meja makan jadi perhiasan jer...........insya allah, kali nie meja makan tu berfungsi sepenuhnyer......





yang nie hall......dua kaler tema.....merah & kelabu.....merah tu aku yg suggest erk...yg kelabu plak mr hubby....aku rasa cun gark kaler kelabu nie.....mmg mr hubby terror ler bab kaler2 cat nie...........kalu ikut aku, baik padankan kaler merah tu ngan pink kan......baru ler serasi...tp mata mr hubby aku rupanyer lagi terror dari mata aku.....ala, dia dah biasa dah dlm hal2 nie.....dah mmg kerja dia........so, no wonder ok......!


Malam tu jugak aku gesa mr hubby basuh umah....so, jumaat tu boleh ler aku concentrate packing barang......dgn tak mandinyer, ngan baju kurung nyer...aku ngan mr hubby gi basuh umah tu mlm tu jugak....tisya tinggal umah nenek ok....kalu dia ikut, jwbnyer tak jadi kerja ler........start kul 8 sampai ler kul 10.30 kami dok cuci umah tu....... bila dah cuci tu rasa lega yg amat........puas hati aku........so, lepas basuh umah, balik tmn matahari (umah MIL) ambil tisya and balik taman puteri.................pastu.....zzzzzzzzzzzzzzz


Hari jumaat, sessi packing memacking ok...........tp, start buat packing pun dah petang...coz' pagi tu kuar pergi b/fast and sempat lagi menyoppingkan diri .........boleh giteww............uuuuu, byknyer barang nak kena packing ..................papa help!

1 comment:

oli said...

cantik rumah baru kalau dah kemas tu...kemas pelan-pelan zana...