Followers

Thursday, May 27, 2010

Aktiviti Bungkus Membungkus Goddies Beg

he he he...sure korang tertunggu2 yerk aku update citer majlis perkahwinan adik-adik aku tu.....sorry ler ....ingatkan dah buat auto published entry nie tadi...tp hilang entah ke mana...penat jer aku karang pepanjang tadi.....nie nak kena perah otak balik nak bercerita ngan korang....sorry erkkkk!

Khamis, we'll gerak dari Kluang around pukul 3 pm...coz' pagi tu aku kena masuk office gark settlekan kerja2 last minit yang PTD aku bagi....boss xde..so, aku kerja under arahan PTD aku...bukan kerja apa pun...nak kemas kini dokumen 5's coz' selasa (aku cuti - 25/5/2010) ada audit.  Tu yang kelam kabut sikit tu.....act, aku as SU bagi menggantikan SU yang pindah....so...SU lama plak xde buat dokumentation...kena lah aku settlekan sumer dokumen yang takde untuk audit nanti.

Pukul 3 pm dari rumah...around pukuk 3.45 dah sampai kota........singgah mencari baju sedondon untuk aku ngan mak aku........last minit baru nak mencari....nak buat camner....memasing busy....nasib ler balik lalu kota...kalau tak....tak berbaju sedondon ler kitaorg gamaknyer........being me.....sorang2 nak shopping mmg takde ler aku nak survey 2 - 3 kedai.....mana kedai 1st yang aku masuk...kat situ ler aku mencari....tawar2 sikit....terus hangkut bawak balik....nasib ler ada dua pasang baju sedondon utk aku ngan mak aku....senang citer.......tp kalau mak aku ada petang tu.........mmg harus ler kami meronda dari satu kedai ke satu kedai....

Lepas cari baju aku..........cari tshirt utk hubby aku plak...tu pun satu .......dah cakap awal2 suruh cari pun buat dono jerrr.....hari dah nak beli pun kat Pacific...tinggal bayar jer.....tup tup dia kata nanti dulu...ceh...udah ler kat kota nie tak banyak pilihan....nasib ler ada gark yang berkenan di mata & hati dia....bab2 beli baju nie...laling hubby aku tu lagi cerewet berbanding aku.......

Dah dapat baju aku, baju mak aku, baju laling hubby aku....singgah plak Kip Mart nak memborong kentang ....mak aku kirim...act, plan asal mak aku pun turun kota gark petang tu....tp last minit tak jadi coz' ayah aku  nak tunggu lori beras sampai.........complete sumer apa yang di cari....baru ler gerak balik rumah.....sampai dalam around 6.30 gitewww ler.....


So....bila dah sampai rumah.....maka bermula ler sessi meringankan tangan dan melebarkan vontot untuk buat kerja........sampai2 aku tengok mak aku tengah gigih isi barang2 dalam goddies beg.......apa lagi....letak2 barang sumerrr......mandikan si Batrice...terus memasing ambil tempat yerkk......pepandai cari kerja nak buat.......banyak goddies beg  yang mak aku sediakan...almost 500 beg utk keluarga perempuan, saudara mara, kawan2 mak aku, kawan2 adik aku.......berpeluh gark ler nak mengisi ......

Di tambah plak ada asistant cilik nie kan...........apa orang nak buat dia nak buat.....orang isi goddies beg...dia pun sibuk gark merajinkan tangan nak menolong.........mmg dah boleh di harap ler kan.....kira byk gark dia isi goddies beg tu.....so, mana2 yang sedang mencari calon  MENANTU tu...boleh ler masukkan nama Batrice dalam list tu yerk........confirm tak menyesal punya.

Jom layan aksi2 budak kecik nie meringankan tangan menyibuk sama.




Tapi dia nie jenis cepat bosan buat sesuatu kerja .............hah.....tengok arr muka dia yang dah start memboring tu!


Start ler dia tukar tempat cari port lain plak....kacau  nenek dia isi jajan2 dalam plastik plak........



Malam tu.........settle sumer goddies beg.  Siap dah atur kat atas lagi......cuma tinggal nak masukkan bunga telur jer coz' telur esoknyer baru  nak rebus.

Malamnyer Tok Ayah dia belanja ice cream coz' dia rajin menolong......


*** selamat bercuti yerk untuk sesapa yang bercuti esok.

4 comments:

Anonymous said...

kalau wat keje paking mempaking ni kan mulut kena sama rajin ngan tangan baru rasa kejap je siap kan hehehe

Dilla Ady said...

sori kak...lame tak jengah sini...waaa, ade pengantin la..da jadi kak ipar da upenye kak zana nih...hihihihi...

comel jek tgk batrice menolong nenek die...eh tolong ke kacau?

-Sharleenz- said...

wah rajinnyee batrice...

takpe, lex.. nanti buat karangan lagi... hehe

NoRwAnI nOrWi said...

rajinnya batrice...dah ada yg cop buat calon menantu ke?ahaks...