Followers

Monday, November 29, 2010

Menghadiri Majlis Perkahwinan 2 orang rakan sekelas ku.....

penutup bulan 11....2 org sekali kawan sekelas aku masa sekolah menengah naik pelamin.....CONGRATE buat Noridah & Nor Azura.  Akhirnya sampai gark jodoh kalian.....semoga terus di cucuri kebahagian rumah tangga yang baru kalian bina. 


...haish! macam2 jadi sebelum keluar tu.  Supposed gerak dari Kluang pukul 10.30 am. Sebab apa aku tak balik Tenggaroh dulu? sebab mak ngan ayah aku tak balik lagi dari rumah adik aku...so, kat rumah takde orang....makanya direct gerak dari Kluang terus.  Last2 plan nak keluar pukul 10.30 jadi pukul 12.00 pm baru keluar.....dan2 tu jugak ler.....kereta tak boleh start......en. laling hubby aku plak jenis time tu nak jalan time tu ler baru hegeh2 nak check sumer bagai......

Tunggu punya tunggul pukul 11 ++ baru ler FIL aku datang .....try buat jumper dari van kot2 bateri ke problem...haah! betul ler tu....bateri kong!.....so....bila dah start tu...bukan boleh terus menonong2 ke Tenggaroh....pergi pusing bandar dulu beli bateri baru....sat lagi..pergi lepas...balik plak tak lepas....melayang ler RM200 lagi.....padahal semalamnyer (sabtu) dah melayang almost RM500 coz' ganti tayar depan 2 biji.  Yang tu nanti aku citer erk.....syukur Allah panjangkan umur aku lagi.

Sebab keluar pun dah lewat.......maka, sampai rumah pengantin pun dah lewat.

1st rumah...........aku pergi rumah Kak Ida dulu.  Ngam2 kereta naik bukit simpang rumah Kak Ida....pengantin lelaki baru jer berarak masuk.  Ngam2 ho...sampai pun....pengantin tengah busy2 bergambar....tak sempat makan pun......pass hadiah pada pengapit (kawan sekelas gark - Ain) then...salam cium2 pipi ngan Kak Ida...terus pergi ke rumah Zuera plak.  Btw...both  nie......after habis SPM jer...terus lost contact.....dekat 10 tahun tak jumpa.......

** Selamat Pengantin Baru buat Noridah & Hamidi **


from rumah kak Ida.......dlm pukul 2.30 pm gitew.....sampai rumah Zuera.  And sekali lagi..ngam2 ho jugak pengantin lelaki baru berarak dari rumah penanggah.......so, ngikut dari belakang...siap potong group rombongan pengantin lelaki lagi.



Lepas pass hadiah then salam pengantin......aku gerak pergi khemah makan ...isi perut dulu.  Laling hubby aku pun dah tunggu....kalau biar lama2 dia sesorang..mau dia bertukar kaler nanti...Lepas dah makan baru ler boleh nak sembang lama2 ngan kengkawan yang ada.....



panas betul semalam.......



Akhirnya..........dpt gark jumpa kengkawan yg dah almost 10 tahun tak jumpa.  Si pengapit nie pun kawan sekelas dari tingkatan 1 - 5. Tak sampai seru lagi...insya allah ler tu...kot2 lepas nie...turn dia plak kan.



Kat rumah zuera ramai gark ler jumpa kawan2 sekolah....jumpa Faridah, Mayana, Md. Nor, Lan, Iman and Yuod....tak sempat nak bual lelama pun.......aku pun tak boleh nak lama2.....jadi ler...dari tak jumpa kan.....harap2 lepas nie...ada lagi ler korang nak buat reunion mcm masa raya lepas....sayang time tu aku tak dpt nak join......ada hal and salah set masa.....insya allah, next time korang arrange reunion...aku sure join punya.


pengantin pergi bersantap...makanya ambil peluang posing atas pelamin.  Nice pelamin...


Time pengantin makan beradap....aku dah minta diri utk balik.....ikutkan hati nak jer aku peram lelama kat situ...tp sebab driver dah kata balik...maka kena ler balik.......




sempat lagi anak dara nie posing dpn rumah jiran pengantin....tumpang parking kereta kat rumah pak din.  Ada bau2 bacang gark ler ngan aku tuan rumah nie......


5 comments:

ieda said...

wah2 dikk semua kebetulan dgn pengantin lelaki nie .. heheh cam dah janji jer heheheh

cantik2 pengantin2 .. dpt jugak zana jumpa kawan2 lama sek .. akak sejak pindah pahang nie .. lagilah tercampak jauh dari merek2 .. sbb ramainya di JB huhuhu

☆ lieya latif ☆ said...

cantik la zana pelamin pengantin...suke aku tgk...tu le ko, musim cuti sekolah dah mule ni mmg musim mengawan pun tibe le ko..sane sini org kawin hihihihi....

aku kan suke pic batrice tgk minum air tu....kalo pasan, aku suke snap gambar mia mija posisi camtu...baru nampak gendut pipi tu hihihihi....

sonok dpt jumpe2 geng sekolah kan zana....almost bertahun2 tu tak jumpe.....sure mcm2 diborakkan..

attyfir said...

walupun kete buat hal zana..sib dpt gak pergi umah pengantin ye.

LyNn HaMzAh said...

nasib baik majlis x habis lagi kan zana...kadang2 bila jadi macam2 hal sebelum pergi mana2 sure macam terbantut jer niat nak berjalan tu...

nurdayani said...

Alhamdulillah....seronok tengok diaorang dua dah selesai.... i mean
selesai majlis.....syok nyer.... tapi naper cikit sangat gambarnyer sihhh...zana... anyway...seronok tengok batrice....