Followers

Sunday, November 21, 2010

Part 3 - Family Day KRT Tmn Matahari (Games Times)

bila sumer dah start berkumpul.  Makanya......xtvt game pun dimulakan.  Cabaran pertama sekali....mengumpulkan si comel2 nie utk join games yang ada.  Btw...bukan byk pun games utk bebudak...ada 1 game jer...tp kena bahagi pada 2 group.  Yelah..tak acikan bila si comel2 nie di gabungkan ngan kengkawan yang dah besar and sekolah...so, mana yg belum sekolah tu...duduk diam 1 group....termasuk ler budak kecik tu...excited dia.



Group dia ada 3 orang and dia sorang jer pun perempuan and yg paling kecik.

1st game - utk belia. Musical Chair.  Standard arr kan...apa lagi games yang boleh dicadangkan pun....tak kisah ler..games biasa2 jer pun..janji penyertaan memberangsangkan.


betul tak aku cakap......dia yg paling comel kan situ.


time nie dia tengah syok menyokong mak su dia masuk games musical chair tu...kemain lagi suara dia bagi semangat kat maksu dia

"maksu, maksu, maksu" ha ha ha...kelakar ok time nie.


maksu yang mampu bertahan separuh jalan jer...


then baru ler games utk kanak2 comel nie.  Bw bola pingpong dlm sudu.  memula aku ingat kena gigit sudu tu kat mulut..kemain ler aku menerangkan kat dia...rupa2nya just pegang jer...nasib baik sempat betulkan instruction pada dia..kalau tak..org lain buat lain, dia buat lain.


uuuuhhh.......bangga seh...1st time tengok anak join games macam nie...walaupun hanya games kecik2 jer cmanie...tapi as mama , aku bangga giler ngan anak dara aku.  Mmg focus giler dia ler...tak pandang kiri kanan ler.  Pandai plak tu...bola pingpong tu jatuh...dia pergi kutip balik....nasib baik dia tak lari nangis kat aku...bravo my lil gurl.  Nie yang buat aku tak sabar nak masukkan dia kat school nie....nak tunggu dia masuk sukan hari sekolah plak...


ye ye ye..akhirnya sampai gark ke garisan penamat. 3 org jer pun...so, confirm sumer pun dpt hadiah...tp yg membanggakan.......walaupun dia yang paling kecik, perempuan plak tu....Batrice dpt no.2 babe. vangga lagi di situ.


tu dia...group2 kanak2 comel. Lepas habis main games....kemain lagi jerit...echa menang echa menang..


lepas tu....games sama tp utk group bebudak yang dah sekolah


ahakss....mamanyer masuk games tiup belon. keh keh keh...sesuai ler....tu......


kemain lagi memasing beria tiup belon tu yerk...kasi sampai pecah..


time nie........aku dah sampai garisan penamat wei......JUARA TIUP BELON lagi...keh keh kehe...


apa lagi games yang ada yerk.............hurm.....acara tiup tepung. Acara nie WAJIB ada kan.


bukan takat games tiup belon jer aku join...games keretapi laju pun aku join.  1 group 4 orang....makanya...mari kita bersosial.....tp best..coz' sumer sporting..makcik2 nenek2 pun sporting join games.


ha haha.....3 balingan pertama........group aku asyik dpt no ganjil jer...so, bila no ganjil kena ler menapak berundur ke belakang.  Kalau no. genap....baru boleh gerak ke depan....nasib baik 2 balingan terakhir dpt no genap.....makanya...group kami antara pemenang cabaran keretapi laju...nasib baik kan...kalau tak aku tukar rule jadi keretapi lambat....kah kah kah kah.


 lepas group perempuan, group lelaki plak. lagi ler kelakar.......kami bersungguh memasing menapak besar nak potong group pihak lawan.


Kemuncak acara.....acara bina istana pasir.

 
family we'll berkolaborasi membina istana pasir.  Si Batrice tukang kutip kulit2 and serpihan kulit kerang tu.....ada gark menyumbang dari en laling hubby yang dok pakat tengok dari jauh jer.....tensen aku....tu pun berpaksa lepas di kejut baru nampak bayang muka tu kat tepi pantai.  Orang lain tido...dia ngan FIL gi memancing sampai pukul 4 am ...............lepas tu ngantuk.


other family ngan istana pasir memasing


my MIL and SIL............


Batrice pun sibuk gark nak buat istana pasir sendiri.  Cam biasa ler dia nie...kalau dah jumpa geng...dari awal sampai akhir.....ngan geng dia x reti nak berenggang.  This time ngan Danish...tua setahun dari dia...


walaupun simple jer acaranya pun.....tp sangat happening.

No comments: