Followers

Wednesday, January 5, 2011

2nd day punya cerita

2nd day at school.....kemain rancak dia......sampai2 pagi tu....salam2 ngan mama dia..masuk kelas tanpa banyak kerenah.....ohhh lupa plak.....setiap hari selasa & khamis bebudak nie kena pakai tracksuit and tshirt putih......hari isnin, rabu and jumaat jer pakai uniform baju kurung...tp hari jumaat bebudak perempuan wajib pakai tudung...bagus kan....tp kalau tak suruh pun, mmg aku nak pakaikan dia tudung tetiap hari jumaat......


11.45 am aku dah terpacak lagi kat luar bangunan kelas dia....ngendap apa yg dia buat...wahhh...syoknyer dia..dok gelak2 time cikgu ngajar kat depan......cikgu dok suruh sorang2 ke depan belajar ABC...dia ngan Yaya dok bergelak ketawa bertepuk tampar kat belakang.....agaknyer dia dah kena ke depan kot...tu yg dia boo layan cikgu ngajar kengkawan dia kat depan...adoi lerrrrrr!


Balik rumah....1st thing yg aku check...barang2 stationary dia....adoi ler...baru hari ke-2, colour pensil dah berkurang 3 batang...baru 2 hari tu.....cukup setahun...silap2 ngan kotak2 sekali tak nampak bayang....tp takpelah.....dia share kaler tu ngan kengkawan kot.....ada ler tu yang tersalah masuk kot......aku siap tanda lagi setiap batang pensil colour dia tu...NBQ = Nur Batrisya Qistina...ha ha ha ha......yes! setiap barang dia aku letak nama dia....pencil case, pensil dia tiap2 batang...aku bekalkan 2 batang jeer pun, pembaris, pemadam, pengorek, kasut pun tak terkecuali.....


masuk kereta....aku hulur roti sosej kat dia.....wah..kemain laju dia makan...mcm lapar bebenar...padahal kat sekolah tadi, cikgu dia cerita...2 mangkuk mee dia makan..........seketul roti pun tak cukup rupanya....siap order nak lagi...tp nak buat camner...tinggal seketul jer pun..lagi seketul mama dia dah baham........

Baguss....lately aku tengok selera Batrice dah ok balik.  paling suprise masa pergi majlis kawen pak cik aku sabtu lepas..........2 kali bertambah......and balik sekolah semalam pun......aku dah siap masak, makan jugak kat rumah...nak2 ada kerang favourite dia tu......suka aku!

5 comments:

Mamamya said...

seronok kan zanna tgk perkembangan anak2 kat sekolah....xcited sgt nak dgr cerita apa yg dia org buat kat sekolah...tp minggu ni anak2 akak x blaja lagi...masih dalam mood sessi suai kenal...

batrice suka makan kerang ker? samalah mcm afiqah.....pantang nampak kerang mesti nak suruh beli....

ab@h_Izz said...

salam kenal..bestkan tengok anak2 yang tengah nak membesar...

...sedapla karipap pusing tu..hi..hi

Emy Omar said...

Tang colour pencil tak cukup tu zana,anak2 akak pun selalu mcm tu..kalau pencil & pemadam akak memang beli stok banyak2..malas nak layan bab2 hilang ni la..kalau Erfan colour pencil dah x cukup korum tu kira dah x nak pakai dah kena beli baru mujur la abang dia x cerewet jadi akak kumpulkan masuk 1 box bagi Ez @ Mia..hihi

Nana said...

aduh
kita lak teruja ni
tgk batrice g skolah

Wati3qv3 said...

dulu nengok batrice masih baby.. mengikuti perkembangan batrice dari kecik teruja nengok anak kecil nie ke sekolah..

selamat bersekolah batrice