Followers

Monday, January 31, 2011

Allah, berilah kekuatan untuk hambaMU ini.

Isnin yang sejuk.....sesejuk dan sebeku itu jugak hati aku pagi ini.....Ya Allah....KAU tingkatkan lah kesabaran hambaMU ini lagi Ya ALLAH.......semoga setiap dugaan hidup ini mampu ku lalui dengan senyuman. Amin

aku tak mampu bercerita hari ini berkenaan itu.....rasanya tak cukup kuat lagi...insya allah, bila hati ini dah redha...aku ceritakan apa yang berlaku.

apa yang mampu aku katakan.....bukan aku tak mahu, bukan aku tak berusaha...tp itu semua aturan dariNYA....kita hanya mampu, berusaha + berdoa + bertawakkal padaNYA. Sekiranya DIA mengizinkan...INSYA ALLAH rezeki itu ada buat kami...tp jangan sekali2 menuduh aku yang tak mahu.


Kesabaran aku ada tahapnya.....kalau selama ini aku mampu menganggap itu semua sebagai gurauan....tp tidak kali ini.....sepatutnya majlis itu aku bergembira...tp...ke gembiraan itu di robek di rampas....sampai hati kan.....!

Ya Allah.....berikanlah kekuatan untu hambaMU ini.......kadang kala aku rasa terlalu penat nak menghadapi semua ini.

24 comments:

ermayana a.k.a mrs mahzan said...

nape ni zana,sabar k...

Mamamya said...

mmg sejuk sungguh kan zanna...beku rasanya...

tp kenapa sedih2 ni...harap2 masalah yg ada ni dapat di selesaikan...

P/s:mcmana majlis b'day echa.....

Jasfyra said...

sabar ye zana...setiap yg berlaku tu mungkin ada hikmah nya..ingat, ramai yg cayang ko k

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

mayana - thanks k
biasalah...org nie kadang2 bergurau ikut sedap mulut tanpa memikirkan hati orang lain..

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

kak lia - biasalah kak....org nie kadang2 bergurau bercakap ikut main sedap mulut jer...tak fikir perasaan org lain...

birthday echa ok....simple2 jer pun

LyNn HaMzAh said...

sabar yer zana...moga ada hikmah disebalik apa yg terjadi...semalam kak lynn gie kluang...ada kenduri kawen member kat taman intan...nak contact zana tp hujan lebat kan semalam...

Cik Jue said...

zana sabar ye....manusai selalu gitu niat nak bergurau tapi hati kita yang panazzzzzzzzzzzzzzz

☆ lieya latif ☆ said...

sian ko zana.....aku paham perasaan ko.....mmg mulut org ni bab berckp tak reti nak cover....org mcm ni mmg rase nak cili2kan jek mulut tuh kan....

ko sabar yeak....pekak kan telinga jek dgn mulut puaka mcm tu.....ko kuat tau....jgn sedey2.....

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

zuera - thanks zuera.....tu lah..mungkin ada hikmahnya...mungkian ALLAH nak tunjukkan pada aku bahawa eelama ini mereka berpura2 depan aku kan

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

kak lyn - selama nie cukup zana bersabar...tp bila tuduh zana mcm tu..rasanya tak mampu nak bersabar...

sorry kak..if called semalam pun zana takde kat kluang...balik kg

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

cik jue - thanks cik jue...tulah, kadang2 kita nie lupa dlm kita berkata2 kan

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

lieya - thanks...selama ni aku cukup sabar ngan mereka....anggap apa yg mereka ckp sebagai gurauan..tp bila tuduh aku mcm tu..rasa sakit sangat hati nie...

insya allah aku kuat lieya

mama tisya said...

smoga zana tabah hadapi jua...

[-suziey-] said...

haih pasal ape ni babe..pasal adik batrice ke yg org perkatakan..hmm..klu pasal tu sabo je la..smpai 1 tahap nnti ko dh mls nk layan bunyi2 ni sume..sbr je ok..hnyaAllah yg paham isi hati kita..

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

amy - thanks..

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

suziey - yup dear....mmg dah lama cukup bersama..selama ini anggap mereka bergurau..tp bila makin lama makin sensetif plak gurauannya...mana nak sabar dear...

org yang melalui jer faham

Dee said...

sabar ye zana..mulut org mmg xleh nak control..kdg2 kalo kena laserkan dorang balik..laser je..xpun..suruh dorang yg proseskan..tgk terus jd ke tak? baru dorang tau..

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

Dee - thanks dear....
tulah...org yg mengalami jer tahu mcm mana rasanya....

shi3la said...

sory haku memang taktau hujung pangkalnyer tapi yang penting sebelum nak jaga hati orang lain jaga dulu atey sendirik.jangan biarkan atey sendirik sakit sampai bernanah.buruk padahnyer nanti.Jangan terlalu berlembut atey nanti orang ambik kesempatan.bagilah peluang pader diri sendirik untuk membela diri.

haku yakin kau tahu maner yang terbaik untuk ko,haku doakan dari jauh segala yang kau buat dipermudahkan..

akiratoriza said...

Salam;
berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul... segala yang Allah tentukan untuk kita pasti ada nilai yang tersendiri, cuma kita sebagai hambaNya perlu sentiasa tabah, redha n tawakal dengan sesuatu perkara itu.. mungkin ada hikmah disebalik kejadian tersebut... Sabar prenz!

biarpun aku tidak penah melaluinya tapi aku sbg pompuan phm sedikit sebyk apa yang ko lalui... Allah yang menduga umatnya selalunya kerana Dia sayangkan umatnya... Insyaallah segala yang kita usaha dengan ikhlas dan yakin akan dibalas dengan sesuatu yang bermakna dlm hidup kita.. berdoa dan bertawakal kepadaNYA itu yang paling penting k..

dh jgn pk2 lagi, teruskan kehidupan mcm bese.. anggap jek diorang tu umpama lalat yang singgah dimuka kita..

liwaniel said...

sabar zana...jgn dilayan org2 macam tu....be strong k..insyaAllah ade rezeki zana nanti

lily azliyana @ mama zara said...

alahai..pe citer Zana..banyak2 sabar k..itu jek yg mampu kite ucapkan...

yong ibu chem said...

kena kuat, beb. kena kuat.

aku cukup faham dgn situasi ko. sbb aku penah dan sedang alaminya juga.

apa pun, kita mesti happy2 ye.

♥♥♥ سواي @ ماما ايمان شاهيراه ♥♥♥ said...

setuju dgn yong!

"aku cukup faham dgn situasi ko. sbb aku penah dan sedang alaminya juga. "

zana...ko x keseorangan! kite kena kuat bak kata yong ( juga)