Followers

Monday, June 13, 2011

Hey....Mr. Elephant

Fuh.......berdebar jantung hah time berlakunya kejadian yang ala2 ngeri tak ngeri nie....
Minggu nie aku balik kampung kan...so, cam biasa dari Tenggaroh - Kluang tu bertolak malam around 8.30 pm giteww......and sure lalu jalan jemaluang - kluang....

Sapa-sapa yang pernah lalu jalan tu, tahu ler kan...kiri kanan adalah hutan belantara......sepanjang-panjang 7 tahun dok berulang alik Kluang - Tenggaroh, Tenggaroh - Kluang......itu ler 1st time kejadian camtu berlaku ko.......adeh! sesak nafas aku time ternampak tu.....

Tahu apa yang aku nampak............?
Ini ler yang aku nampak...
.
.
.
.
.
.


Serius....binatang besar nie ler yang aku nampak malam tadi. Area befor simpang masuk ke Nitar....sayup2 jer coz' malam kan...tp mmg clear ler...coz' time tu baru lepas selekoh, so...laling hubby aku agak drive slow di situ....tetiba aku nampak bayang2 putih ...besar 4-5 ekor kat tepi sebelah aku......fuh! macam nak gugur jantung aku......time nampak kelibat tu...aku cam.....FUH!..apa tu.....dah lepas sikit baru aku mengucap......
Giler besarrrr ler....cam biasa ler....dia beratur kat tepi jalan tu...sambil dok goyang2 kepala cam berzikir.......

Yang paling tak menahan tu.....laling hubby aku siap nak patah balik ...tak puas hati coz' nampak tak nampak kan...giler apa! buatnya time we'll pusing tu...dia naik hantu......mati ler kitaorg kat dalam kereta nie....
Takut jadi cam gambar kat bawah nie...
.
.
.
.
.
.
.
.
.


tp serius...sangat besar oookkk.......lagi besar dari mr. Elephant yang selalu tengok kat Zoo tu......
Nasib baik ler mereka2 tu tengah dok berzikir kat tepi jalan...buatnya time we'll lalu tu diaorg tengah melintas........fuh! tak terbayang ok...

5 comments:

MiSz ZuE said...

fuhhh..giler berdebar...gajah2 nie dah la besar2..sebelah kaki pun da ilang bentuk kiter da...

onniesham said...

huihh ngeri nyer ko. dah ler malam. kalo aku pon pucat lesi

auwcak said...

seram okey..takut nak lalu jalan tu memalam kan..sebab gelap gile

mysha said...

aiyokkk...aKAk ngERinyeR.. sIb bek maSA puSIng baLik takde jaDI apa..huhuhuhu

wanie said...

seramnye...dah lah mlm2 kan..tak berapa nampak...