Followers

Friday, September 30, 2011

Batrice dan Botol Susu

Alkisahnya mahu....tapi......MALU


Serius...bab botol2 susu sekarang...
anak dara aku nan seorang nie dah pandai malu...dah!

If kat rumah tu.....ada orang datang....jangan harap ler dia nak membotol....
dia paling marah if dia tahu yang dia still minum susu dalam botol...
kadang kelakar pun ada..kadang sakit kepala ngan peel dia tu pun ada...

Puncanya...
bila ikut nenek dia ke xtvt Wanita Umno Taman Matahari tu
ada ler dua tiga kawan-kawan nenek dia dok provo dia minum susu lagi dalam botol
tak malu ler..dah besar ler...
and start tu ler......dia tak suka bila dia minum susu dalam botol orang ada...
sanggup ko nangis tak nak minum susu dalam botol tu
bila orang dah balik...baru ler....tak lepas botol tu dari mulut dia...

Dengan kawan-kawan sekolah dia pun....
dia paling marah kalau aku bagitahu dia membotol lagi...
masa aku MC 2 minggu (keguguran) tu.....kerja aku ler ambil and hantar dia pergi sekolah....
so, coz' pepagi before gi sekolah tu memang dia tak minum susu
so, masa ambil tu aku siap2 kan susu dia ler....
nanti dia masuk kereta senang terus bagi......almaklum, rumah jauh kan...
belum sampai rumah dia dah requested nak susu.....utk 1st day tu ler...
dia tahu jer aku bawa botol susu dia....dia mengamuk kat aku...
siap suruh nyorokkan lagi...
tak mau kawan2 dia tahu and nampak botol susu dia tu....
adehhh!!!!!
macam ler kawan2 dia tu numpang sekali balik naik kereta ngan dia....
dia nyer kelam kabut takut kengkawan nampak tu kan....siap nangis2 lagi...
tu yang aku kata....kadang2 kelakar gark...kadang2 buat hati panas gark...ha ha ha ha
dasar mama yang tak sabar erkkkk.

Tapi tu lah.....dia pernah gark requested nak minum susu dalam cawan
tp masalahnya...bila kat cawan....susu tu jadi membazir dia tak habiskan
tak pun nanti dia nak termuntah semula.....almaklum, style dia kalau minum susu tu suka melengkar sambil tengok tv.....and sambil2 menyusu tu ler dia senang terlelap.....kalau dah minum dalam cawan....
camno lerr yerk....

Rasanya slow2 kot aku try ubah dari botol ke cawan..
siang2 hari ok ler...minum dalam cawan
tp kalau dah malam2 tengah2 pagi dia bangun minta susu
kena gark spare botol kan......

6 comments:

♥ Elin Adrenalin ♥ said...

kakak dh besar tuh die malu...
oklah tuh. alteast dia x der ler nak melekap kat botol kan
nnti lelama mesti die x nak dah dgn botol.

Jasfyra said...

kakak dina umur 6 tahun pun still membotol akekeke..tp aku dah xpakai botol susu tok anak2 aku.aku belikan cup yg ada penutup tu.satu nk biasakan diorang xyah membotol.1 lg jimat duit aku xpayah beli punting usu tiap2 minggu.arissa suka geget punting.tensi aku..hahaha.

Irtiyah said...

Salam..

Maaflah baru tahu berita cuti 2 minggu tu.. Lama benar tak melawat blog kawan2

akiratoriza said...

aku pun dok pening pk nak suh adam benti minum susu pakai botol camner.. memang planning msk 4 taun kang nak suh dia benti.. erm tgk lah nanti yek..

Sidratul Muntaha said...

aqil dah free susu since sekolah......
huhuhuuh
sanggup inum susu kotak and bancuh dlm cawan ja..

lieyalatif said...

tu la zana..sebenarnye tak elok provok budak camtu...biar lee dia hisap botol pun....biar kan die behenti sendiri...sebab tu aku tak pakse anak2 aku stop botol..sebab selalunye once dah stop botol die akan stop susu...tu yg tak mo tu....budak2 perlukan susu lagi ....