Followers

Thursday, March 29, 2012

Cuti jaga budak tak sihat

semalam aku cuti emergency coz' Batrice demam
Selasa tu seharian suntuk kat Batu Pahat Mall..
 Sampai rumah dah maghrib...
lepak tak hengat...
kengkonon nak keluar makan ngan family in law sempena besday FIL
tapi tak jadi coz' aku pun dah condem.....Batrice apa tah lagi

Masuk2 rumah jerr dia cakap kepala dia dah panas
hurrrm...kalau dah macam tu..mmg confirm ler malam tu demam
keluar gark makan coz' tak sempat masak kan...
papa mama dia makan....dia baring ketiduran...
sian anak mama

So, rabu dia cuti sekolah
aku pun cuti kerja...
bila anak demam nie....tak sanggup rasanya nak tinggalkan walaupun tinggal ngan nenek dia...


sepanjang hari kasi dia rehat cukup2...
nasib baik stok ubat mmg ada sentiasa kat dalam freezer tu...
bagi ubat.....
alhamdulillah.......petang tu Batrice aktif balik
syukur kali nie asthma dia tak datang...
aku paling takut kalau asthma dia datang...
tak sanggup tengok dia.

(psstt : baru 1 hari PA cuti...kelam kabut kat office...he he he he )

 

6 comments:

norhidana said...

alahai...sian batrice demam...
kite nih kalu anak dmm mmg jd risau je yek... nk bt kje pun tak blh

sbb tu lah ubat mmg kene sntiasa ada stok kan... nsb lah dh ok dmm nyer yek...

Neeza.Areef said...

demam biasa x pe kan
bg ubat yg ada dulu klu npk x de kesan br g klinik
mujurlah cpt kebah sian dier

pstt...yg kalut boss ke org2 kt opis..hehe

ummi anum said...

Ciannya..ni mesti kuat main kat Batu Pahat Mall ni ya..
dah ok ke skrg?

ummi anum said...

Ciannya..ni mesti kuat main kat Batu Pahat Mall ni ya..
dah ok ke skrg?

rasp said...

ala cian dia...
sib baik dah sihat iye sis...
kalo dak lagik lama ler keaadan opis u tu kelam kabut hehehehe

Maya Mayana said...

baguslah zana..ada ciri2 ibu mithali..mudah-mudahan Allah makbulkan doa utk batrice dpt adik...:)