Followers

Tuesday, August 7, 2012

Cik Ti

Salam Ramadhan ke 18

he he he....orang dok pakat citer pasal kuih raya...baju raya.....duit raya....
kali nie aku dok lari tajuk jap...
cer tengok apa yang dok dlm perangkap tu...
he he he...
seminggu aku dok berperang ngan dia...
tiap2 kali bangun sahur......mula ler aku main cak-cak ngan dia kat bilik bawah...
tau jer tu time bila aku bangun...time tu ler dia main lari2 kat tingkap bilik bawah tu
memang menguji betul.......

last few week kot.....
pepagi buta aku dah terjerit2 panggil en Laling Hubby bangun coz' dia buat marathon lari bawa kabinet tv...
laki bini dok mengerjakan dia.....ingatkan dah keluar...rupa2nya...tidak
pandai tul dia nyelit2...tahu2 hilang jer dari pandangan...

last2 aku suruh en Laling Hubby beli perangkap tikus
nak bagi racun..sat lagi tak tahu lark mana dia mati....tau2 karang bau bangkai jer kan..
so.....kita kasi umpan ngan perangkap tikus tu.....letak roti seketul......
siap lerrrr ko kan...


esoknya bangun sahur.....benda nie yang aku check dulu
puas hati tul tengok dia dah terperangkap dalam tu....
besar plak tu...ekor panjang....

fuh! lega....dah tak yah nak gaduh ngan dia tiap kali bangun sahur....
esoknya aku try lagi letak perangkap nie....mana tahu kot2 sedara mara dia ada tertinggalkan..
nasib baik bangun sahur tu tengok perangkap tu kosong...
takde lagi dah....


 

6 comments:

Salmi Khairil said...

eeee..itu binatang yang paling saya geli..dah mati pun geli..adik selalu kacau bawak bangkai cik ti kejar saya..lari satu kampung pun saya sanggup..memang saya geli dengan cik ti

cindyrina said...

hohohoho..mickey mouse in da house

lieyalatif said...

ala zanaaaaaaaaaaaa!!! geli weiiii...aku pobia tgk cik ti ni....mau aku melompat2 tgk die wooo haahahahaahha...

akhirnye masuk perangkap jugak kan ....sepandai-pandai tikus melompat katenyeeeee....

norhidana said...

ahak2... main cak2 yek beb...
dulu2 masa aku duk umah sewa kt skudai ada bnda alah nih, penah sekali dia ggt jari aku wei, nshla takde apa2... ampeh tul...
sbb nyer mlm tu aku duk sumpah2 dia yg duk ggt baju aku... mlm tu dia bls dndm kt aku

aladin said...

ooh mak menti ya zana.... itu tak mengapalah jangan ular sudah... jikalau ular susah sikit kan.... kamu bunuh atau kamu lepaskan ditempat lain???? saya rasa sudah tentu kamu rendam dlm air ya..... tak baik tau.. dia pun nak hidup juga...aladin

onniesham said...

eiiii geli aku tgokk