Followers

Friday, August 20, 2010

F.O.B.I.A

Salam....

Pagi tadi Topic @ Era pasal FOBIA kan.....mcm2 jenis phobia nie sebenarnya.....tp mostly orang akan fobia ngan binatang2 yg menggelikan mcm Aznil fobia ngan kucing......and termasuk lah aku...tp aku tak fobia ngan kucing, kalau fobia ngan binatang berbulu di pun fobia kalau jumpa...mau aku gomol2 kucing tu sampai lemas....nak2 jenis gebu jer badannya kan..........tp aku fobia ngan binatang kecik kaler hijau, badan lembik2 meliuk lintuk jalannya.......nak tahu apa dia?
.
.
.
.
.
.


yes...ULAT BELUNCAS......erkk.....sambil type nie pun badan aku mereding2 hah.....

Act....aku start fobia ngan binatang kaler hijau nie since tragedi balik dari sekolah rendah suatu ketika dulu. Mai aku story balik pengalaman paling menakutkan dalam hidup aku.......kiranya mcm sessi mengimbas kenangan silam lah pulak yerk...

Dulu, aku pergi sekolah jalan kaki adik beradik tau.....jauh takde lah jauh mana tapi ada ler dekat 5 - 6 km juga sekolah dari rumah aku........hidup tak berapa nak senang.......tp takpe....enjoyed sebenarnya jalan ramai2 pergi sekolah nie........sambil jalan berborak2....pastu berhenti beli nasi lemak kat gerai pak ali (al-fatihah buat arwah).......nasi lemak 50 sen masuk dlm plastik....lepas tu, sambil jalan sambil makan...caranya......tebuk hujung plastik tu......nikmat ok....

oppsss lari tajuk ler plak..........btw.....perjalanan we'll nie agak mencabar gark ler coz' we'll tak lalu jalan besar......menyusup menyasap belakang rumah jiran aku......biasalah, kalau dah kata belakang rumah......mmg ko jangan harap ler lapang mcm padang bola tu yerk...sure ler ada gark semak samun nya....esp kat area rumah yang takde orang tu.......mmg ler semak.  Silap2 boleh main sembunyi lagi dlm tu......

One day tu......tengahari, aku jalan balik bertiga ngan adik aku and jiran aku....zarina kot.....cam biasa lalu belakang rumah kosong and tembus kat rumah zarina.....kat belakang rumah tu...semak mmg semak tp banyak pokok buah letup2.....nie pun salah satu feveret kitaorg....mengutip buah letup2.......so, sambil jalan, sambil kutip.......kiri kanan lalang tp tak berapa nak tinggi lah kan........sambil kutip sambil berborak...penuh kocek memasing ngan buah letup2 tu....and kat situ adaler 2 - 3 batang pokok buah durian belanda......daunya dok melimpai2 kena kat kita orang

Sekali adik aku tunjuk something kat tudung aku.....tp dia tak ckp apa ler.....buat muka terkejut beruk + takut plak tu....aku dah suspen jer time tu...........apa lagi....aku dok ler teraba-raba atas kepala nak tahu apa kebenda yang adik aku tunjuk tu........sekali ko.........rasa cam benda lembik2 jer kat hujung tudung area bahu aku.........erkkk! sepantas kilat aku pusing kepala ke arah bahu............amik ko.....comel jer ulat beluncas tu landing kat tudung aku tu......apa lagi...aku nyer libas tangan kat tudung nak kasi ulat tu jatuh mmg tak hengat ler.........zuss zasss zuss zaass....adik aku ngan zarina pakat dok tengok jerr...bukan nak tolong pun.....perrrh.....time tu aku rasa kalau ada cermin...mau boleh nampak muka aku bertukar kaler....tu belum lagi aku nyer suara menjerit2 suruh depa tolong tp depa buat dono jerrrr...................sampia nangis2 aku time tu.......lepas jer ulat tu jatuh....terus aku tanggal tudung lari balik rumah ko.....adik aku ler jadi tukang kutip tudung yang aku lempar tu.......

Gitewww ler kisahnyer........and start dari itu......aku mmg tak boleh tengok binatang kaler hijau nie...jgn kata nengok..menyebutnya pun aku dah rasa seram sejuk....siap terbayang2 benda tu kat bahu aku........


*** ulat beluncas nie suka benar duduk kat pokok durian belanda & pokok limau nipis kan...coz' dua pokok nie jer yang aku selalu jumpa.........

5 comments:

ieda said...

hahahhaha ulat beluncas memang menggelikan .. erghh anak2 akak kalau tgk nieh mauu menjerit except zahrien lahh ..

akak lak species ular lahhh .. herghhh x tahan tgk jerk dah rasa semacam huhuh

Iena@MaMaJannah&Rizqi, said...

kak iena lak..tak tau aper binatang yg fobia..banyak lak tu ..boleh dikatakan semua fobia..la ni kat umah tak leh tengok lipas n cicak..tak ke dapur gamaknyer..

tapi ulat beluncas yg last tu memnag cute..heheh...

☆ lieya latif ☆ said...

aku lak zana geli ngan katak or cicak...lembik2 gak tu...uihhh mmg fobia...kalo dok citer2 pasal depa ni pun aku dah menggeliat2 geli..terbayang2 jek merayap kat leher aku....eiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...

♥Cik Puan♥ said...

geli tgk katak..& ular....

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

akak tak fobia, tp geli dengan cicak, katak dan ular.. memang geli geleman .. memang boleh terpekik la kalau nampak spesis ni

eh citer pasal nasi lemak makan kat hujung plastik tu, mmg best la sebab akak pun buat gitu gak. tp selalu beli mee kuning.. memang best la... teringat zaman kecik2 dulu