Followers

Thursday, August 5, 2010

Hari Peneroka Felda Tenggaroh Timur 01

Malamnyer meriah ngan karaoke and pertandingan pakaian beragam..........siang plak masa utk aktiviti SUKAN..........he he he............syukur sesangat ler coz' cuaca baik........tak hujan........tp panas kemain......naik hitam legam aku anak beranak berpanas........


Seawal pukul 8 pagi we'll dah keluar dari rumah........semangat punya pasal........Batrice pun awal2 dah bangun......mandi, bersiap........nasib ler aku tak lupa bawa topi dia......kalau tak, lagi legam anak aku di buatnyer.............

Sama cam karaoke and pakaian beragam, xtvt sukan buat kat padang awam.........dulu tempat nie ler aku berkubang main bola jaring tiap2 petang.......paling syok bila hari lepas hujan..........sumer pakat balik comot2........mana ada lecak, kat situ ler kitaorg buat aksi terbang...keh keh keh........kenangan beb........sambil2 main bola...sambil2 jual saham coz' bebudak lelaki pun ada turun main bola sepak........jahat errkk............ada niat terpendam..........almaklum.........baru nak meningkat remaja.........saham baru nak naik......


Selain sukan .......ada gark ler pameran dari AADK dan pemeriksaan kesihatan percuma dari klinik tenggaroh 5...........so, pakat reramai timbang berat, check kencing manis, darah tinggi and so on..........bagus kan...kalau tak mcm tu........bila ler peneroka2 nie nak menadah diri di buat pemeriksaan kesihatan.......nak harap diaorg rela hati gi klinik buat pemeriksaan tu....mungkin tak ramai kot.........


muka segar di pagi hari........udah ler panas.......aku pakai serba hitam plak tu......mmg rentung lerrrrr......



and............bila Batrice dah jumpa kakak2 yang rela hati jadi baby sitter dia...........mama dia tak yah bimbang dah..........bayangkan dari pukul 8 sampai ke pukul 12 and sambung dari pukul 2.30 sampai ke pukul 5.........Batrice main tak hengat kat mama dia...........aku plak dok mencari2 dia kot2 hilang di bawa kakak2 dia tu kan...........tp ok lerrr.......coz' dah pesan awal2 kat bebudak tu supaya main jangan jauh2......and sumer mendengar kata........main area2 gelongsor nie jerrr.......tak pergi mana pun..........so, aku pantau dari jauh jerrr..........kot2 hilang dari pandangan mata.........aku naik ler cari............


Around pukul 8.30 sumer pakat berkumpul ikut blok..........he he he he...yang kat bawah nie bukan blok aku tau..........tp blok sebelah....blok 2 pkt 1.........seronok tengok memasing semangat turun ngan baju tema kaler hijau...........happening kan..............dari mak2 ke bapak2....sumer turun..........anak2 pun semangat turun sumerrr tak kira yang jauh or yang dekat...........semangat macam nie ler yang best.......baru ler rasa kemeriahannyer......


yang nie baru blok aku...blok 1 pkt 1..........we'll tema RAINBOW...tu pasal macam2 kaler ada..........tak berapa nak meriah sangat coz' ramai yang tak join..........ayah aku pun tak join..........patutnyer dia ada masuk xtvt....tapi time tu ler gout dia datang...........emak aku jgn citer..........kalau tak masuk apa2 pun..........tetap muka dia gark ler yang muncul..............


emak aku menumpang kasih a.k.a menumpang glamer kat group baju hijau..........he he he.........

ko tengok anak dara aku............tak reti duduk diam2..........tu kejap jer tu........lepas 5 minit dia mengelupur nak join kakak2 dia kat atas...........


ini ler pengurus kampung aku.........en. khairuddin......baru lagi rasanya en khairuddin nie............apa yang best...........pengurus nie mmg sempoi...........ala2 berjiwa peneroka gark lerr...........pagi tu ngan sempoinyer dia jadi MC.........he he he...boleh gitewww...........dia rasmikan...dia yg jadi MC...........hemtam jer lah.......


nie ler dua orang kakak yang rela hati jadi baby sitter Batrice.........ngekor jer kemana dia pergi.......ada lagi 3 orang...tp tak masuk frame....hilang kat mana tak tahu lerrrr.........anak dara ku nie, kalau kat kampung...kawan2nyer sumer bebudak besar....takde dah ranking2 umur sebaya dia.......kalau ada pun si Alya sebelah rumah.......tu pun tak berapa nak ngam.........tp kalau ngan kakak2 yg umur dah masuk 9 - 10 tahun.....pergh......mmg kamceng habis lerr............tp masalahnyer..........dia yang jadi ketua.........kakak2 tu sumer ngikut jer apa yang dia suruh...apa yang dia cakap..............ala2 cam Batrice nie ada bakat KEPIMPINAN ler..........ha hah a.....mula dah mama dia melalut............


So............lepas upacara perasmian sumerr...........maka bermulalah xtvt sukan yang di tunggu2...............

3 comments:

Suziey Ahmad said...

cute la batrice pakai cap:)

Unknown said...

bagus kan ader xtvt cam ni...yg tak rapat pun leh jadi kamceng..

Ciklinn said...

besttnyerr dikk.... bermuafakat sekg.. bagus2...

sgtt styloo menantu ku itewww