Followers

Thursday, August 5, 2010

Sukan Kampung

..............ini ler dia xtvt sukan yang ada utk Hari Peneroka Felda Tenggaroh Timur 01 bagi tahun 2010.......happening beb.! mak2...ayah2 pun........sumer sporting join...........memasing meng"enjoy"kan diri pada hari tu..............giler kentang arr diaorgn.............belia2 pun join sekali.........lama dah takde feeling camnie...........aku kat luar padang dah cam apa dah..........terpekik2 menyokong blok aku.......lari sana lari sini nak snap2 photo........tu yang rentung tu............tp tak kisah ler...janji puas hati.............lama dah tak buat xtvt camnie............berpeluh jugak ler walaupun bukan peluh coz' bersukan kan........lebih peluk coz' berpanas...............yang penting SERONOK

wokkeeeh.......stop membebel.............xtvt2 sukannya ialah :

BOLA SEPAK JENAKA - syookkkk ook......tengok ayah2 main bola sambil pakai kain batek.  ha haha....patutnyer sumer kena pakai kain batek....tp ada gark yang pakai kain pelekat.........tp tak kisah ler...janji kain yerk.........


MERAUP LIDI - biasa lah kan..........sukan utk mak2 kena ler yg lite2 ala2 keperempuanan punya........nie pemenang di kira berdasarkan berapa byk lidi dpt di raup dalam masa 3 minit kalau tak silap..........1st place - 17 batang lidi


BOWLING KAMPUNG - xtvt utk para ayah and ibu...........bowling guna buah kelapa tua..........berapa byk botol air tu jatuh..........sapa paling banyak....tak lain tak bukan tu ler pemenangnyer........


mak2 pun tunjuk bakat baling buah kelapa ko................dasyat tak dasyat lerr


KAKI TIGA - yg nie plak utk belia..........guna batu bata.......tangan tak boleh cecah tanah...........
gigih gark ler ............kalau praktis sure senang nak buat kot......


MUZICAL CHAIR - yang nie utk para bapak2............gelak ok.....siap berguling2 memasing nak berebut kerusi...........ada tu, muzik tak habis lagi.........dah kelam kabut lari nak dapatkan kerusi.........bila muzik habis........dia gark yang tak dpt..............syokkk ooo............gigil2 aku pegang mr. nikon nie......mana nak ambil gambar......mana nak gelak.........confuse mana satu nak buat............



BALING BELON JGN SAMPAI PECAH. - yang nie pun tuk belia2...........yg group lain out cepat.......last2 tinggal 2 group jer yang bersaing hebat........jauh gak lerrr...........berapa jarak tu aku lupa plak nak ukur.......tp jauh lerrrrrrr


*** gambar selingan sajer takde kaitan ngan xtvt sukan di atas ****

Around pukul 12 lebih........matahari dah tegak atas kepala..........xtvt sukan stop sekejap........Batrice pun dah kepenatan sampai tak larat nak berjalan.......nasib ler aku bawa buggy nie........nak mendukung dia......mmg dah tak larat ler.......berat dah 15kg +++ ......mau patah riuk tulang pinggang aku........sapa nak sambungkan nanti......udah ler pinggang nak pakai lama kan..........ko tengok muka dia pun dah tak larat nak senyum.........penat sangat ler tu...........

Petang ada acara lagi........start pukul 2.30...............si kecik nie dpt ler lelap mata dlm 1 jam..........aku tak dan nak lelap mata...........and si kecik nie pun bangun ngan penuh semangat wajanyer.........dgn niat......nak main lagi..............niat lagi takde dia nie......main, main and main............

acara-acara petang plak :

PARUT KELAPA - guna pemarut........selalu orang guna kukur kan......so, maybe susah nak dpt kukur kelapa sekarang nie......so, tukar guna pemarut..........uish...yang nie pun, kalau tak tahu skill........mau rabak jari tu di parut sekali..............pemenang based on sapa dpt parut paling banyak.......siap timbang ok berat kelapa yang berjaya di parut..........


TARIK TALI - untuk belia........lawan blok by blok......yang nie blok aku........awal2 dah bungkus.......coz' tekong depan tak kuat sangat..........rahsia nak menang main tarik tali nie.........tekong depan and belakang kena kuat..........baru ler leh bertahan......nie, kalau tekong depan pun dah huyung hayang .......so, camner yang tengah2 nak suport kan............


ANYAM KETUPAT - acara wajib.............mak aku masuk.......tp kalah..........masa yang di beri 3 minit....mak aku dpt anyam 2 ketul jerrr..........yg menang kalau tak silap aku dpt anyam 3 - 4 biji ketupat......pantas di situ........kalau aku, jgn kata sebijik..........rupa bentuk ketupat tu pun belum tentu nampak..........


TIUP TEPUNG & CARI BARANG - ha haha.........ko ingat bebudak jer ker yang femes ngan xtvt nie.....nenek and atuk budak pun steady jer layan tiup tepung nie tau............gelak guling2 aku kat luar padang...........memasing dah macam hantu tepung.......lepas tiup tepung tu..........ada kertas .........cari barang apa yang tertulis kat kertas tu..........lintang pukang memasing cari barang ngan tepung penuh kat muka........si pengadil plak........duduk jauh2 kan.........siap ada yang tergolek lagi tu.......nak gelak tak sampai hati......tp gelak gark ler coz' kelakar tak hengat kan.........


BASIKAL LAMBAT - last acara.  Sapa paling lambat..........pakcik pakai baju RELA tu mmg kelakar ok......acara BASIKAL LAMBAT tp dia muka confident jer kayuh basikal sampai garis penamat dulu......muka2 ala2 "AKU MENANG NIE'...........ha ha ha..............


3 comments:

mrs.ecam said...

hahahhahah aku tngk gambo pong dh leh imagine cane meriahnyer sukan kg nih....dl ms aku kcik2 de gak kg aku buat...dh beso ni lahai x smpt nk blk kg joing n tngk...huuuuuuu

Unknown said...

ya allah...bestnya main2 semua ni...walaupun nampak macam biasa permainan ni, tapi sebenarnya kreatif tau...

Cheritera Kami said...

mmg sesi gelak je la jawabnya tgk aksi mak2 n bapak2 bersukan