Followers

Tuesday, December 21, 2010

Akhirnya..............

nampak panjang jugak rambut anak dara aku!.



setelah almost 4 tahun sabar menanti....sabar memendam rasa....sabar memujuk hati...rambut Batrice dah semakin panjang.....walaupun takde ler panjang mana kalau nak di bandingkan ngan rambut anak2 dara korang kan....tp bagi aku yg mmg mengharap rambut dia cepat2 panjang...rasa berbaloi. Rasa puas hati sangat2......


Rambut Batrice jenis lebat tapi halus2....so, that why tak nampak lebatnya. Di tambah lagi ngan keperangan asli rambut dia tu...makanya bertambah ler reason yg menyebabkan rambut dia tak nampak lebat.....he he he he...tp dah dpt macam nie pun dah kira syukurrrrrr alhamdulillah.


Mcm2 insiden nak dptkan rambut dia panjang camnie...mana yg kena gunting ngan abg abid dia nyer.  Mana yang dia pandai2 gunting sendirinya.......bebudak kan.......So, aku mmg tak pernah usik rambut belakang dia nie.....takat potong fringe dia tu mmg kena buat kalau tak aku yg rimas tengok rambut dia cucuk mata2 dia.....tu jer pun yang aku redha nak potong....rambut belakang tu jgn harap ler.....biarpun papa dia suruh potong kasi rata...takkan aku potong punya.


and now....she sudah jadi anak dara sunti...ohhh....cepatnya masa berlalu.

24 comments:

sw33tdarling.com said...

kaaan.. risau tgk rambut anak tak lebat, lebih2 lagi kalau anak perempuan... Ika tu nasib baik jugak rambut dia kerinting, so nampak ler tebal skit.. dan syukur, dah panjang pun... sbb fobia rambut anak yang tak lebat, papa dia melarang potong rambut dia...
Inviting You To Join Give Away PILIH THEME BLOG

lily azliyana @ mama zara said...

mmg cantikkkkk sgt batrice bile berambut panjang..act kite pon serupe jek..tk pernah langsung potong rmbut belakang Zara setakat ni..syg sgt nk potong sbb rmbut die jenis nipis n lambat pjg..ni bile dh pjg, barulah terserlah kegigirlannye kan..=p

yong ibu chem said...

pheww! cun ah rambut batrice.

norhidana said...

mmg dh nampak panjang dh rambut batrice...
untung perang natural tak yah gi dye2 kn...
msti ko tak sabar nk tocang rambut dia tuh...

♥Azie♥ said...

panjang rambut batrice..comel nyer

Dee said...

makin hari dia semakin comel..rambut dia halus mcm fifi..dah pjg tu syg nak potongkan..

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

haah dah panjang dah rambut batrice.. sayang nak potong.. nanti leh ikat.. lg comel batrice nanti..

rambut emily pun dah panjang hampir ke pinggang. tp emily tak nak potong. katanya nak jadi rapunzel.. boleh?? huhuhu

ZanaNordin said...

Amy - kan kan kan...dulu2 mmg risau sangat2...nak2 tengok rambut anak org dah panjang and lebat2 belaka tp rambut anak daraku mcm tu jer...

ZanaNordin said...

Lily - zara rambut dia hitam lebat...suka tengok..so, even tak lebat tp coz' hitam..nampak ler lebatnyer rambut zara tu...

ZanaNordin said...

yong - rambut chem lagi cun..kerinting asli ooooo

ZanaNordin said...

Dana - tu arr....aku rasa coz' minyak j&j kot yg menjadikan rambut dia perang.

mmg aku tak sabar nak tocang lipan rambut dia dana

ZanaNordin said...

azie - anak2 dara awak lagi ler rambut lebat.

ZanaNordin said...

Dee - betul dee...bila dah panjang makin sayang nak potong...coz' dah tunggu terlalu lama utk dptkan rambtu dia paras tu

ZanaNordin said...

kak mimi - rambut emily tak pyh di pertikaikan kak...kalau potong pun tak rasa nyesal coz' nanti panjang balik....rambut batrice nie aku nak potong takut nanti ntah tahun bila plak nak panjang balik kak..

rambut emily cantik coz' ikal mayang gitewww

::Mamalyna:: said...

cantik rambut...dahler perang2...
ai pun tengah menghitung waktu untuk tunggu rambut lyna panjang, hehe

.:mama dhia:. said...

dah cantik dah rambut batrice skrg..
org pun tengah tunggu rambut dhia panjang ni..hehehe..

rasp said...

sis, batrice leh gak berambut panjang...
makin cantik anak dara u nie...
sapphire harapkan lebat je tapi tak leh berambut panjang...
nanti confirm naik ruam kat leher dia kalo panjang...
mak dia yg sedih anak tak leh berambut panjang...

ZanaNordin said...

Mamalyna - perang asli u..he he he..takpe, esok2 rambut lyna sure panjang..hitam lebat lagi tu

ZanaNordin said...

mama dhia - alhamdulillah..berkat menunggu almost 4 tahun baru dpt merasa rambut dia panjang camtu

ZanaNordin said...

sis - jadi ler sis walaupun tak lebat cam rambut saphire.....

dia kalah kot ngan peluh kot sis....

mysha said...

uish Lawa rAMbutnyer... gune Jari pun bOleH... hehehe

CAntIk baTriCe nih kak.. nasib bek imAD laGi muda ekekeke

ZanaNordin said...

mysha - rambut dia halus2 ler sha..tu yg guna jari pun boleh...he he he

takpe....tua 4 tahun jer pun dari imad...ha ha ha....

Irtiyah said...

Salam

budak perempuan kalau rambut panjang alahai comey sangat2.. tahniah la.. rambut anak dara dia dah panjang. Hehe

MAYA said...

rambut perang yang panjang..cantek..