Followers

Tuesday, December 7, 2010

Masakan Orang Malas

balik dari Tenggaroh.........ikut jalan kota...so, makanya aku menyinggah ke Kip Mart Kota cari lauk...........


budak kecik nie kalau tanya nak makan apa, asyik sebut SIPUT tak sudah......tp di sebabkan siput sedut takde.............makanya aku beli ler kupang nie sekilo.  Murah weiii............rm3 jer....2kg  - RM5...tp tak agak2 ler plak nak ambil sampai 2 kilo padahal makannya bertiga jer........

So, aku beli ler kupang sekilo, ayam setengah ekor...and sayur2................tak byk pun............


So, hari semalam.................menu paling simple and paling malas.  ha ha ha........aku masak kupang nie semata.  Sayur pun takde.....semata makan kupang ngan nasi panas2..........ha haha...nie namanya menu orang malas.........masak pun ikut sedap tangan nak campur sumer bahan.  Tumis bawang, lada....then masukkan sikit sos tiram, sos cili.....and lada putih sikit.. Done. sonang kan....

4 comments:

ieda said...

uish dah lama jugak akak x makan kupang nie .. ermm makan ngan nasi panas2 sedapp tuu dikkk

menu malas tapi anak suke .. tu dah cukup ... :))

Emy Omar said...

Menu malas pun yg penting masak gak zana,ada hasilnya..psst akak pun suka tau siput sedut..lama dah rasanya tak makan siput sedut

*∽ IZAN ∽* said...

uikss.. ganazz gak menu malas tuhh! org kalau malas langsung tak masakk dahh.. tunjuk je kat kedaii he he.
izan pun kalau balik Air tawar mesti singgah kip mat kota. fresh!

ZanaNordin said...

kak ida - tu ler kak.....coz' permintaan budak kecik tu...turutkan gark ler......he he he simple jer pun