Followers

Monday, October 17, 2011

Kacang Panjang Goreng, Ikan Goreng and Asam Pedas Ayam. Wallah

Lama tak citer pasal masak2 hujung minggu yerk.....he he he..
so...sejak duduk rumah sendiri nie....
alhamdulillah...dah takde makan luar dah.....

Gigih hari2 masak lepas balik kerja....
sabtu ahad pun gigih masak gark...
makin berkobar2 semangat memasak aku...
walaupun lauk takde ler special mana kan..
yang penting..semangat dan air tangan ISTERI buat sang SUAMI dan ANAK tersayang..
chewaahhh giteww..
padahal...time kat rumah lama...
kemain liat ko nak masak kan Zana...!

So, bahan mentah utk masak memasak last week!...keh keh keh..dah basi....coz' minggu nie...aku masak malas nak ambil gambar......boleh gitewwww...


Ayam...
kacang panjang
ikan
udang..

kemain lagi..byknyer yerk....

dan hasilnya.....

kacang panjang goreng

dan

asam pedas ayam.


ikan goreng lupa nak snap...
itu udang plak...simpan sampai minggu nie..baru masak...
he he he he...
minggu nie
Sabtu aku habiskan stok udang ...buat sambal udang, ayam goreng rempah and sup sayur
ahad plak....tak menyoping bahan mentah...so, kita masak apa yang ada jer lah..
sambal tumis ikan bilis ngan telur goreng jer...amik ko!.
licin gark  makan memasing.

11 comments:

LYAfrina said...

aYAM asam pedas... febret sy tu..kalo mkn tu..mmg byk kali tmbah nasi.

atty's said...

lapar tau tgk menu yg zana masak..

lieyalatif said...

fuyoooooooooooooo...terbaik lauk tu zana...lagi2 asam pedas tu...adoi laa...takpasal2 aku terliur ni hah heheehehe....

aku lak yg makinngelat masak hahaahah...alasan terbaik, ade anak kecik hahaahaha...sebenarnye pemalas!

Sidratul Muntaha said...

aku diet arini dan tgh muak mkn ayam..
ahha..
aku tak tergoda dgn lauk ko tapi aku nak mintak resepi ayam tu boleh?!
hihihih

Mamamya said...

wawawaaa......mama echa da rajin masak2 yer...dapur baru la katanya...heheheee.... byk2 lauk yg zana sebut akak plg suka yg lauk sambal tumis ikan bilis n telo grg tue...siyesss...makan dgn nasi panas2 + kicap...perghhhhh...menjilat jari lah... :D

Maya Mayana said...

wah rajinnya...thniah mama..lauk2 nmpak sedap :)

gambo tu kalau diambil dr atas secara lanskap nampak lebih detail dan mengghairahkan, rasanya kan...

rasp said...

nak skit leh...dah terkecur dah nie....
when cook with love, harus licin pinggan tu :)

norhidana said...

rajin kwn aku ni msk2... dia semangat umah baru ngn dapur baru tu...
aku ni sejak adik aku ada kt umah tlg jaga aiyan,baru aku blh msk lauk sedap2 skit kalu tak grg tlr je huhuhu

Dee said...

sedap nmpk semua tu..

akiratoriza said...

ayam pedas mmg feveret aku tp sejak kawin mmg ssh nak msk lauk tu sbb somi aku tak suka... huhuhu..

ko mskkan tok aku lah len kali nanti buleh???? hihihii

Salina@IbuAqil said...

perghhhhhhh!! nyummy2.. menyelerakan.. ;D