Followers

Tuesday, October 25, 2011

Pesta Konvo UiTM

Uihs.......gara2 gambar aku kat entry semalam...ramai dok ingat aku yang Konvo yerk....
tak sayang2 sekalian.......aku tak daya nak belajar lagi dah...walaupun dapat green lite dari en laling hubby,
tp rasanya untuk sambung belajar lagi....tak terbuka lagi hati nie.....
rasa cam tak mampu jer....nak2 if buat PJJ kan....
mana ngan rumahtangga lagi
ngan anak lagi
ngan belajar lagi...
uihsss.....so, aku sangat2 tabik ngan mana2 wife yang boleh sambung belajar tu
bukan senang ok nak bahagikan masa.....

Btw...yang sebenarnya...
kami menghantar adik ipar aku untuk majlis konvokesyen dia...
dia belajar kat Shah Putra tp coz' Diploma dia tu usahasama antara Shah Putra dgn UiTM
maka majlis Konvo nya tu di UiTM ler...
bagus gark...dapat aku mengimbau kenangan sikit
almaklum since habis belajar...lepas Konvo...takde dah jejak kaki ke UiTM nie...
rindu plak....

We'll gerak jumaat malam...dari Kluang pukul 10 pm...
kelam kelibut aku bersiap petang jumaat tu
tp sempat gark ler masak untuk makan malam
then..lepas makan baru ler packing apa yang patut

Pergi 1 kereta....sekali ngan MIL & FIL aku
so, sesak gark ler kereta.
supposed si Hanafi pun pergi sekali...tp last2 minit dia suruh pergi dulu
esok baru dia gerak ke Shah Alam

We'll yang gerak malam jumaat tu...
singgah rumah adik ipar yang kat Nilai (Angah). Tido situ..
esoknya dari Nilai gerak ke Shah Alam....lagipun sessi adik ipar aku tu sessi petang...
so...xde ler terkocoh2 pagi tu dari Nilai.

maka, dapat ler Batrice melepaskan rindu kat sepupu dia si Yaya....

Dari Nilai pukul 10 giteww......sampai ke Shah Alam around pukul 11  gark.



We'll lalu pintu belakang...tak lalu depan...coz' utk sessi petang...kereta kena parking kat Giant Sek 7 Dulu2 time aku Konvo....kereta parking kat Padang kawad. Tp konsep still sama...parking kereta then akan ada bus UiTM yang bawa ke dewan.


Coz' sampai awal.....we'll lepak2 dulu kat kedai mamak sebelah Giant tu...
meriah erkkk sekarang kawasan tu....
kedai makan berlambak2...
so, bebudak yang duduk kat luar and menyewa area sini...
memang senang ler bab2 makan....merata2..
Giant pun dekat....senang nak beli keperluan...


Around pukul 11.30 we'll naik bas masuk dalam.



iskh....banyak betul perubahan kat UiTM since aku habis belajar.
Dulu majlis Konvo kat Dewan Sri Budiman...kat area Menara.


But now.....kat Dewan Agung Tuanku Canselor (DATC)


cantikkan....Dewan nie atas Stadium and belakang Kolej Perindu.
berhadapan ngan School Sport Science...he he he...
and berdekatan ngan Kolej Cempaka Kenanga...
wah gitewww.......
Dewan adalah sangat besar.....


So, bila Maksu dah masuk depan
Nenek and Atuk pun dah beratur nak masuk dewan
maka kami anak beranak panjat tangga untuk ke dataran nie


cam biasalah kan...bila ada Konvo.....
sure ada stall2 jual bunga.....and buat package ambil gambar.
Meriah sungguh......
dulu aku tak buat pun....harap gambar ehsan masa ambil scroll jer lah...
gambar 1 family tak de pun...

Now..ngan hanya RM50 pun dah boleh buat family potrait...
murah kan...


Pusing2 gark stall yang ada tu....
survey2 harga utk belikan bunga buat Maksu
budak kecik tu le sibuk....


Tp masalahnya...bunga tak beli lagi
tapi dia dah pow mama dia beli belon Angry bird nie...
mahallll ooooo..
RM7 seketul tu......


Duduk jap dalam khemah yang di sediakan tu....
tp pastu fikir2 balik...uish......takkan nak tunggu kat khemah tu sampai Maksu habis...
uish...tak larat lerrr den...

last2 we'll decided utk check in hotel jer....
sementara tunggu maksu siap
nanti maksu siap....we'll gerak ler balik ke sini.
dah petang sikit sure kereta dah boleh bawa masuk dalam dah...


dah pergi naik bas
so, keluar tu kena gark ler naik bas kan..



Best coz' tak ramai....he he he
so, memasing kongker kerusi sorang 1....ha ha ha ha


sambil aku dok mengimbau kenangan2 silam..
chewahhhh....
tu Kolej Anggerik
Aku tak pernah duduk kolej nie...
aku pernah duduk kolej Kenanga and kolej Teratai jer...




ok...nanti bersambung balik yerk....

8 comments:

Jasfyra said...

aku last p uitm masa konvo adik aku.pun mengimbau kenangan cam ko..hover tau aku..hahaha.yela, situ la tempat kita belajar mcm2 kan.bkn takat akademik,yg merepek pun bnyk..wakakakaka

zh-ena said...

tempat ena belajar semula skang nie

onniesham said...

owhh patut la mimi ckp ko turun kl. g convo adik ko rupanya. congrats tu maksu.

attyfir said...

mahalnya belon angry bird tu

Neeza.Areef said...

bestnya g uitm..imbau kenangan lama..

Maya Mayana said...

kerut je muka batrice nk balik naik bas tu...ntahle yer..aku konvo kat sini gak..bodo2 je ikut arahan dan tanya2 org...

NM02 said...

belon AB tu mcm bambam punyer... tapi bambam kaler merah

hehehe

LYAfrina said...

huhu..mahalnyer belon tu..smpai $7.. ambk ksmpatan tu... comelnyer senyuman beastrice.. y last tu..sweet sgt