Followers

Sunday, October 19, 2014

Apa yang hebatnya dengan VIVIX Shaklee

Fakta 1: 

Vivix mengandungi resveratrol. Malah Vivix terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, disamping tidak mengandungi alkohol, sebaliknya hanya menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan dan HALAL!

Fakta 2: 
Saintis telah menjalankan kajian dan hasil kajian mendapati orang-orang Perancis gemar memakan daging yang berlemak tinggi dan minum wain dengan banyak, tetapi kadar penyakit jantung tetap rendah di Perancis. Selepas bertahun-tahun membuat kajian, saintis menemui rahsia di sebalik Paradoks Perancis terdapat pada Resveratrol yang terkandung dalam wain merah.

Fakta 3: 
Satu hidangan Vivix mengandungi jumlah resveratrol yang sama banyak seperti yang terdapat dalam 100 gelas wain merah.

Fakta 4: 
Sekiranya hendak dibandingkan dengan minuman jus lain, Vivix ternyata mendahului dengan hanya 1 sudu teh sehari mampu membekalkan ORAC* value yang diperlukan tubuh iaitu 3000-5000 ORAC.

*Oxygen Radical Absorbance Capacity (ORAC) is a method of measuring antioxidant capacities of different
foods.

Vivix bertindak dalam 4 cara:
1. Mempertahankan sel (cell defense):
2. Memberi tenaga kepada sel (cell energy):
3. Memperbaiki sel (cell repair):
4. Meningkatkan prestasi sel (cell performance)
 
Apakah sebenarnya Vivix ini?
  • Memperbaiki DNA. Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.
  • Memperbaiki tenaga sel. Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.
  • Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi. Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.

SIAPA YANG  PERLUKAN VIVIX?
  • Individu yang mempunyai masalah diabetis, tekanan darah tinggi, penyakit jantung, 
  • Individu yang mengandungi paras kolestrol yang tinggi dalam badan
  • Individu yang mengalami sakit sendi dan tulang (arthritis/osteoporosis)
  • Pengidap gout
  • Individu yang sering letih dan lemah tak bermaya
  • Individu yang mempunyai kadar metabolisme badan yang rendah (punca lebih berat badan)
  • Individu yang mempunyai masalah kulit (jerawat/jeragat/tona kulit tak sekata)
  • Individu yang mempunyai kadar imunisasi yang rendah (mudah dijangkiti penyakit dan lambat sembuh)
  • Pengidap kanser (khususnya yang sedang dalam proses kimoterapi)
  • Individu yang mempunyai masalah mata (contohnya katarak)
  • Perokok tegar 

Wassap/Tele : 013-7712383
 

Friday, October 17, 2014

Sel otaknya sedang berkembang

susun dik selagi boleh susun.

Korang tahu tak waktu kejadian nie jam dah pukul berapa?
lagi 15 minit pukul 11 ok.....
kakak dah ketiduran....
mama n papa kena tunggu dia buat kerja tak sudah-sudah...

ohoiii....dik....

nie namanya sel-sel otak dia sedang berhubung....wakakkaka

Setiap malam....orang lain mata dah rasa cam nak kena gam ...tp dia kemain ligat cergas....
pengsan mama oiiittt.....



yeaaaayyy
Genap 18 months......another 6 month to go before we celebrate Aryan 2nd Besday....ha ha ha ha...

Selasa lepas gi check up...ikutkan kena inject kan...tp coz' anak bujang nie dah seminggu batuk tak surut2....kahak banyak...so kena tangguh lagi 2 minggu utk inject imunisasi dia.....nie pun kot esok tak kurang jugak batuk dia...kena bawa gi klinik check....takut sakit lain plak nanti. 

 

Thursday, October 16, 2014

Speechless ............

Speechless

Sebegini indah ciptaan Allah...cukup sifat....sihat ....pun masih tidak di SAYANG.  Mana perginya hatimu wahai IBU .....!


Alhamdulillah ......bayi comel nie still bernyawa saat di jumpai....cuma si IBU masih punya AKAL coz' meninggalkan si comel nie di SURAU ......alhamdulillah.....

Jatuh cinta saat menatap wajah si kecil ini......
Sayang....jadi anak soleh , moga hidupmu sentiasa dilindungi, dirahmati dan diberkati...berjasalah pada IBU n AYAH yang bakal menjagamu nanti.......

# jangan dinafikan sebuah kehidupan
# jangan dinafikan sebuah anugerah

Allah....peliharalah anak ini .... moga dia jadi anak yang terbaik.  Amin

MOOD : Pilu
 

Thursday, October 9, 2014

Collagen Powder Shaklee

Tu dia
lama dah teringin nak makan Collagen Powder Shaklee nie......walaupun den nie SID Shaklee...tp kena gark mengumpul nak membelinya....

Nie pun beli time PROMO last month....
Rugi tak grab time promo....dapat jimat banyak...


Umur dah makin meningkatkan nie
kena lah ambil apa2 supplement untuk diri sendiri...
selain ESP, Vit C ...Collagen Powder nie pun terbaik untuk ketegangan kulit ....hik hik hik..dah tua takut kedut di sana sini....bukan utk sapa pun...untuk mata suami dan kepuasan diri kita jugak kan...


 Menurut website Cellbone 70% kulit kita terdiri daripada collagen. Collagen ini terletak di bawah lapisan kulit. Kalau tengok gambar di bawah ini, memang boleh nak kata kulit kita majoriti terdiri dari Collagen. Collagen ni penting untuk ketegangan kulit dan memastikan kulit lembap.


Tapi apabila kita semakin berusia, tubuh kita dah semakin kurang menghasilkan collagen sendiri. Sebab itu kita disarankan untuk amalkan makanan yang kaya collagen, atau lebih mudah, amalkan supplement Collagen Shaklee;)



Collagen Shaklee dihasilkan daripada sumber marine yang terbaik (sisik ikan merah yang terdapat di laut dalam) dan diproses secara semulajadi (hydrolisis) tanpa sebarang penggunaan bahan kimia. Ini menjadikan Collagen Shaklee begitu bermutu tinggi, walaupun dengan harga yang sangat berpatutan (atau boleh dikatakan mampu milik berbanding kualiti dan khasiat yang ditawarkan.).


KESAN PENGAMBILAN SHAKLEE COLLAGEN POWDER
  • Meningkatkan kelembapan kulit - 90%
  • Mengurangkan kekasaran dan kekeringan kulit - 75%
  • Meningkatkan kelembutan & kelicinan kulit - 69%
  • Meningkatkan keanjalan, ketegangan & elastisiti kulit - 55%
  • Meningkatkan ketebalan rambut - 54%
  • Mengurangkan garis-garis halus & kedutan di kulit - 18%
  • Meningkatkan keserian, tona dan warna kulit - 50%
 Ok..tunggu after sebulan yerk ...kita tengok resultnyer...korang jangan jeles plak nanti tengok i makin nampak muda belia gitew..

Nak order contact2 jer Zana .

SID : 1043542
Wassap : 013-7712383

 

Wednesday, October 1, 2014

Tune PLUS $$$$

Assalamualaikum
Gud morning sahabat2 maya ku

Ada kawan offer join Tune Plus nie....
aku pun tengok2 le kelebihan-kelebihannya yang ada...
ok jugak nie..boleh join...
boleh tambah income $$$....(mak kan mata duitan) ha ha ha ha


apa yang bestnyer? uitt ...best ler......memacam kelebihan ada
cer tengok nie..
Zana nak citer pepanjang pun ....Zana baru lagi ...nie yang basic Zana tahu ler



yang confirm dapat :
** tiap kali kita top up...kita dpt komisen kita...kita dapat point kita
     (if kita cari orang daftar dengan kita......kita pun dpt jugak komisen..orang tu pun dpt jugak komisen ....so, xde sapa yang rugi di sini...semua dapat untung)
** point terkumpul tu kita boleh tukar dengan tiket AA...yeaahhhh....boleh ler naik flight FREE
** 30% check in at Hotel Tune
** Perlindungan insuran RM100K


Jom...sapa nak daftar....leh contact Zana terussssss

Wassap : 0137712383 yerk kawan2...



: