Followers

Friday, February 19, 2010

After nikah...............

Lepas selesai majlis nikah @ surau.......para rombongan gerak ke rumah pengantin pompuan plak......apa lg...acara mengisi perut yang dah berdondang lagu keroncong......hampir2 nak keluar lagu rock tau......

Anak dara nie .......dari pergi sampai balik, naik 1 kereta ngan mak tok dia.......kalau biasa tu kemain tak nak lagi ikut maktok.......tp bagus gark....yelah, dia kan jarang2 balik kampung bermanja2 ngan mak tok...maybe bila dah besar sikit nie....dia dah paham kot....yang mak tok & tok ayah pun nak bermanja ngan dia.....



Majlis sangan simple...just nikah sahaja......tp ada khemah gark ler untung rombongan lelaki makan.  Rumah taman kan......lain ler rumah kampung or felda...luas...rumah taman besar mana lah kan.........lauk pauk adalah giler sedap.....pergh....mak pak pengantin pompuan pun pandai masak........sumer diaorg masak sendiri....ayam masak merah, daging masak kurma, paceri nenas.....

 
  
  
  

Sampai tak cukup kerusi nak duduk......yelah, balai pun 1 jer......rombongan pengantin lelaki kemain ramai....alah tak kisah ler....memasing pun bukan ler cam tak biasa keadaan camtu kan......cuma yang kesian coz' panas jer....yang lelain tu no hal ler walaupun makan tepi jalan....


budak kecik nie seronok ler coz' ramai geng2 dia......tp tetap nak menyelit gark kekadang ngan mama & papa dia.........atuk2 sedara plak pakat nak mengusik jer......

 
  

Lepas makan.........sessi snap2 gambar plak.............hik hik hik...jadi photog tak bertauliah....jadi ler kan...asah skill walaupun biasa2 jer......masih belajar guna mr. nikon tu.......untuk adik beradik, sedara mara berani ler..........

 
  
  

dah puas posing2 dlm bilik........adik beradik sedara mara sumer ramai yang dah nak gerak balik......yelah, jauh lagi perjalanan memasing tu kan.........so, sempat amik gambar reramai

 
nak gark glamour bergambar ngan pergantin kan

 
  
  

anak dara nie, kalau suruh bergambar dgn pengantin mmg payah bebenar........so, aku tak kira hari tu......aku paksa gark dia bergambar walaupun dalam senyum x ikhlas..

 
ngan Ziela lagi ler tak ikhlas.....

 

B4 balik.......sempat lagi pengantin potong kek hantaran........majlis simple camnie...so, ikut suka hati memasing jer nak buat camner kan...tp seronok gark mcm nie.........

 
strawberry cake...........sedappp

 

anak dara aku dah tarik muka coz' aku tak beri nak potong kek tu.....ceh...dia ingat sumer kek tu utk besday to you dia jerrrrr...tu yg tarik muncung 14 dia tu....

 
  

pergh...cuaca giler panas......berlenggas aku ngan baju kurung & tudung.......

 
  

penutup citer..........gambar kakak pengantin ngan photog of d day....keh keh keh keh...matiler ke sumpah ngan mr. nikon nie

7 comments:

mamaaerish : said...

ada talent jadik photographer nih... :)

Jasfyra said...

tomei nya si kecik tu..batrice sama la cam anak2 aku zana.pantang nampak kek,suma besday to you..pening aku

rasp said...

cantiknya batrice!
kids mmg gitu....
pantang nampak kek...
asyik la 'happy birthday to you'
hehehehehe

ALoNa [CintamaniszLite] said...

haah ler..
nampak betul batrice senyum tak iklas ms ngan pantin pempuan tu, hehe

LyNn HaMzAh said...

tarik muka masam ek batrice sebab x dapat potong kek tu...zana, beli la satu slice SR cake utk dia...biar dia potong buat suka suka...hehehe...

zh-ena said...

amboi panjangnya muncung batrice tu

watie said...

dah lama akak x dok dalam kemeriahan kenduri kawin huhuhu.. bestnye makan2 ngan sedara mara..

awat masam mencuka batrice potong kek?...