Followers

Thursday, April 22, 2010

My Dream Destination

Bestkan........dulu2 nak pergi bercuti jauh2 sikit.......mmg payah...perlu belanja yang BESAAARRRR punya.  But now, Dengan MAS, semua orang mampu terbang jauh'.dengan kadar tambang yang mampu bayar.

and my Dream Destination was  HONGKONG

1) First, aku nak bawa my lil princess pergi menikmati keriangan di dunia fantasi @ Disneyland Hong Kong tu.

aku boleh jamin my lil princess pasti SERONOK tahap maksimum ler kat sini.  Macam-macam ada esp dia dpt jumpa face to face ngan watak-watak kartun kegemaran dia like Minnie & Mickey nie.


As yang aku tahulah kan.......HONG KONG DISNEYLAND nie terbahagi kepada 4 kawasan iaitu Main Street U.S.A., Fantasyland, Adventureland dan Tomorrowland.

 2) selain menikmati keriangan di dunia fantasi di Disneyland, boleh juga aku SHOPPING di Ladies' Market di Mongkok.  Kat sana macam-macam kita boleh dapat.......Ladies Market ini terkenal dengan penjualan beg, t-shirt, jam, pakaian lelaki dan wanita yang murah. Beberapa Cenderahati seperti beg sutera pun banyak
dijual disini. As for me yang tak memengtingkan sangat jenama yang penting cantik......rasanyer Ladies' Market nie pun dah cukup berbaloi untuk bershopping.



Beside that........ada lagi tempat-tempat menarik kat Hong Kong yang WAJIB korang lawati.. Aku kalau dapat pergi Hong Kong...mmg WAJIB pergi ke sini selain DisneyLand tu kan


teringin sangat aku nak tengok haiwan-haiwan yang memang korang takkan jumpa kat Malaysia punya lik Singa Laut, Dolphin and ikan jerung.  Lagi satu, kat sini ada dua ekor Panda Besar yang di namakan "An-An" and "Jia-jia" ...oooo....sure comel kan panda dua ekor tu.

And satu lagi tempat menarik yang korang boleh pergi ialah Hong Kong Avenue Stars.  Lebih kurang cam Hollywood gark ler.....



Setiap hari bermula pada jam 8 malam, para pelancong kana di pertontonkan dengan 44 bangunan di sekitar Victoria Harbour di sinari cahaya lampur dan laser.  Sure cantik giler kann.....oooo......kalau ler impian ke Hong Kong menjadi sebuah kenyataan.........BESTTTNYERRRRRRR


and last sekali tempat yang membuatkan kita rasa kedamaian alam, yang penuh dengan kehijauan alam Kawloon Park di belakang Masjid Kawloon.  Taman terbesar di Kawloon dengan kebesaran 13.5 hektar dan di bina mengikut seni budaya tradisi cina.

AMAZING kan

WAh....bila ler dpt pergi sana kan..........one day INSYA ALLAH....kot2 ler MAStraveller nak taja percutian aku ke sana kan...wink!










and dont forget :
Project Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAStraveller.com

1 comment:

Ciklinn said...

akak ko ni pun veri the verangann hokehh nak kesana.... mcm2 ada...