Followers

Wednesday, October 6, 2010

Everly Resort Hotel, Melaka

Balik dari Bengkel Pelan Pembangunan Wanita Negeri Johor plak...aku sambung berkursus di IKoM, Melaka (Institut Koreksional Malaysia - Jabatan Penjara Malaysia - Tanjung Kling) from Ahad sampai ler ke hari Khamis. Bersambung2...........demi nak mencukupkan kouta 7 hari kursus setahun. Rasanyer kurang 1 hari lagi kot.....takpe...ada lagi 3 bulan nie...sempat kot...hope lepas nie kursus dari INTAN plak panggil.

Citer pasal kursus later yerk........aku dah terupload gambar2 we'll stay @ Everly Resort Hotel, Tg Kling after dari kursus tu.  Tunggang terbalik entry aku...tak kisah ler..janji korang layan kan.


Hotel yang penuh ngan kenangan...ha ha ha...kan Dana, kan Lieya.  3 tahun lebih yang lepas...kat hotel nie ler aku and PA2 batch aku menjalasi kursus orientasi kakitangan awam selama seminggu. Bila di kenang2 balik, kelakar jer.....macam2 aktiviti kitaorang buat....kalau di selak2 balik gambar2 lama...alahai, muka innocent sesorang......

Puas hati gark ler stay Everly Resort nie.  Walaupun banyak citer2 misteri yang kengkawan citer...tapi aku tawakkal jer lah...niat nak bawa family bercuti itu jer.  Bila malam2 tu laling hubby aku dok sibuk buka sliding door balcony, aku bising suruh dia tutup. sejuk ler apa ler..padahal time tu, terbayang2 citer mistik korang......aku tak citer kat laling hubby aku...dia bab2 mcm tu bukan nak percaya sangat pun...paling kuat dia cakap...aku saja layan perasaan.......he he he......



Happy kan muka anak dara aku.  Sebab utama we'll pilih Everly - Swimming Pool. Dah berjanji ngan dia....dari MSuite lagi dia requested nak mandi pool.  Kat MSuite dapat layan kejap jer ...so...dia tak puas....makanya, kat Melaka nie...mmg WAJIB cari hotel yang ada swimming pool.  Janji pada anakkan.....macam mana pun kena gark tunaikan....

Ikut kan plan asal, we'll nak ker Wet World Jumaat tu...tp memandangkan time hari bekerja....sure2 sana kosong takde orang.  Cam tak seronok jer kalau kat sana we'll jer yang berjimba2 main air 3 beranak.  Tak thrill ler....so, terus cancel.  Tu yang cari hotel yang ada swimming pool.  Janji budak kecik nie dpt main air.


We'll ambil standard room jer.  Rate bilik = RM115 tak include b/fast.  Ok lah kan....bilik mmg besar. Tp yang tak bestnyer....bilik airnyer kemain jauh di luar bilik tido. Bukak2 pintu bilik, terus jumpa toilet, then ada mini kitchen, hall then baru ler jumpa bilik........tp yang bestnyer....buka sliding door nampak swimming pool and lautt.........syookkkk ooo...tido malam pun di temani bunyi deruan ombak........

Di sebabkan tak include b/fast, so pagi2 jumaat tu bangun....aku gigih kejut laling hubby aku suruh beli nasi lemak kat kampung area2 situ.  Coz' b4 tu stay kat IKoM and dah try Nasi Lemak power makcik area2 situ...tu yang gigih aku suruh laling hubby aku carikan jugak nasi lemak power tu....sedapppp wei.....masih terasa2 lagi sambal dia......tp nasib takde, hari tu makcik tu tak niaga....so, laling hubby aku tapau nasi lemak and murtabak dari gerai sebelah gerai makcik tu.  Nasib baik rasa lebih kurang jer ngan nasi lemak yang mak cik tu jual.....so, takde ler rasa ralat sangat........


stay 1 nite jer pun........my laling hubby kata, hotel tu ok....next2 time kalau turun melaka lagi...stay kat Everly jer lah......


9 comments:

Su Hana said...

syoknya sambil kursus bleh bw family bercuti....

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

Sue - sambil2 sue...kalau tak, tak berjalan budak kecik tu nanti. Aku pun mmg saja ambil cuti hari jumaat lepas kursus tu...nasib boss pun tak masuk office.....

Dee said...

wah..dulu penah angkut anak si Mimi tu lah ke Equatorial Melaka sbb hubby berkursus n dpt bilik besar..skrg xlah..hehehe..

LyNn HaMzAh said...

everly memang best...yg paling syok dekat dgn kedai2 makan yang berlambak kat tepi pantai puteri tu...memang best arr stay kat everly tu...

Ruziawati Bukhari said...

ada cite mistik misteri ke kat situ.. ayo! hehe..

suka suasana di everly.. pernah stay sekali masa christmas day 2005 kat sini.. masa tu nama dia bukan everly.. entah apa ke nama hotel ni masa tu.. pas tu baru ditukar ke everly..

batrice seronok amat!!

ieda said...

memang cantik tmpt nie dik .. bilik punn pueh ati .. kalau ikutkan mana2 hotel skrg nieh mana ada rate serendah 100++ semua 150 keatas .. huhu

norhidana said...

tgk gambar bilik tuh teringat masa berkursus kt sana... memori indah betul lah..

aku pun tak ckp lg 7hari kursus beb... aduhai

Cheritera Kami said...

apa fungsi institut koreksional tu zana..1st time ni dengor ada institut tu....

Lily@MamaZaraZareef said...

nmpak cantek hotel nih..rm115 ni rate weekend ke weekdays ek..dh konpius hari ape zana stay cni..hehe..esok nk pi area tjg kling gak tp lom decide nk tidor mane..tgh konpius carik hotel area bndar melaka ke or ayer keroh jek..silap2 hb klu dh tk dpt tpt, mau2 gi melaka balik hari karang..hehe