Followers

Friday, October 22, 2010

Hati, Kopi, Kambing, Mc. Donalds, Coke and Soya

1. Kita diajar dalam buku biologi, buku pemakanan (kajian dan terbitan para kafir ni) bahawa kalau nak dapat vitamin B dan kalau nak tambah darah kita kena makan hati haiwan dan hati ayam tetapi sebenarnya Nabi kita tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman. Nak ikut kafir ke nak ikut nabi kita?


Sebenarnya makan hati ayam dapat melembabkan otak kita sbb hati merupakan organ dimana semua toksin akan dikumpulkan dan dineutralkan. so kepekatan toksin adalah tinggi di hati ayam. makanlah kita toksin tersebut serta bengaplah otak kita umat Islam sebab percaya buku sains keluaran kafir ini. 


2. Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan. Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegemaran Nabi kita selain susu dan madu. Cuba tengok Yahudi, mereka minum kopi, Starbuck. Profesor di UK yang Yahudi semua ada segelas kopi di tangan mereka.


3. Kita diajar memakan kambing tinggi kolesterol, namun kambing juga adalah makanan Nabi kita. Seolah-olah buku sains ni nak merendahkan pemakanan Nabi kita. Sebenarnya daging kambing adalah daging paling kurang kolesterol.


4. Kita diajar bahawa makan McDonalds adalah bagus, namun sebenarnya McDonalds adalah makanan yang sangat tinggi MSG dan kolesterolnya dan paling banyak lemak tepu trans.


5. Para kafir ni juga menggalakkan kita minum dan makan makanan yang langsung tak berkhasiat , contohnya coke dan maggi . Coke tu sangatlah beracun, pastu sangat tidak bagus untuk kesihatan (gula tinggi, berasid, pH dalam lingkungan 3.5, ada racun tersembunyi) . Dan para Melayu kita juga yang ketagih minum.


6 . Untuk pengetahuan, para kafir jugak mengwar-warkan kebaikan minum soya (sebab USA merupakan pengeluar soya terbesar), namun sebenarnya soya dapat melemahkan kejantanan lelaki dan mengurangkan kesuburan lelaki dan perempuan. selain itu juga soya dapat meningkatkan risiko kanser payudara, kanser ovari, kanser prostat, serta melemahkan otak dan tulang sbb dalam soya ada hormon estrogen yang sama dgn estrogen kat wanita. pastu soya ada phytic acid yang membuatkan penyerapan kalsium, magnesium dan zinc yang penting untuk badan kita terjejas.


Ilmu untuk di kongsi bersama2 di hari jumaat ini.

8 comments:

norhidana said...

uwhhh tq utk info tu zana...
soya dh lama aku tak minum sbb aku alahan gn soya, coke n minuman bekarbonat pun dh lama tak minum sbb alahan gk... tp kopi... mmg aku suke tp tak blh minum selalu aku ada migrain...

LyNn HaMzAh said...

pasal soya tu x pernah tahu...huhuhuhu...boleh dikatakan kak lynn nie pengemar soya gak...erm, tq yer zana utk info2 nie...

rasp said...

tq banget for this info...
sib baik i nie mmg kurennng banget dgn makanan hati & organ dalaman nie...soya pun kureng...
thx zana!

Jasfyra said...

zana, tq sgt2 bg info ni..ada bnyk yg aku xtau.ruginya aku xleh minum kopi..sbb nanti pening.lps ni nk try minum la,nk ikut sunnah nabi ;)

atty's said...

tq zana..info yang bagus..
kty takleh minum kopi .takut pening.tp suka je.

soya lak ..lama dah tak minum sbb masa kena apendix dok belasah tu je..sampai naik muak.

elly @ suely said...

sy mau share di fb.... minta permision ye zana.... hehe

sw33tdarling.com said...

1) bukan hati sahaja tp semua organ dalaman haiwan, tak bagus untuk minda.. elakkan kanak2 makan...
2) I loikee kopi... selamat
3) mmgtakleh makan kambing.. demam!
4) McD: makan but not addicted
5) mmg tak suka minum coke dan minuman bergas.. tp kalau pi umah orang, kenalah minum gak.. nak2 musim raya
6) alamakkk.. mmg suka minum soya nak nak masa ngandung... katanya memutihkan kulit bayi...

hehehehe

wan nurul hezrina abd halim said...

tq untuk info yang berguna nie.bleh wat tips diet gak..tapi mmg air gas tak bguskan.ehh lupa org baru,salam kenal=)