Followers

Saturday, November 20, 2010

Part 2 - Family Day KRT Tmn Matahari

sambung balik citer Family Day KRT Tmn Matahari yerk........

pukul 5 pagi memasing dah bangun.......namapun duduk dorm kan...makanya.....nak tak nak, berat tak berat mata tu...kena gark bangun.....sat ada plak yang mengumpat menantu sapa yang tak reti nak bangun2 tu kan....

Pati tu.....b/fast nasi lemak.



gotong royong kopek kulit telur.....gigih ok....kalau nak ikut senang....bagi jer sorang sebiji telur tu..kopek ler sendiri.....tp di sebabkan ramai...mcm seronok plak bila rebut nak kopek kulit telur tu...


Anak dara aku pun ambil bahagian ok......


anak rajin.......sure ler mama dia pun ikut rajin jugakkan.........abaikan ler aku yang semakin mengembang tu...hu hu hu...ada sapa2 nak sponsor PB tak? .......ha ha ha ha ha...sapa lah aku kan.....


ikan masih byk lagi.......so, pagi tu........sambung bakar ikan lagi....ikan pari ler byk.........



dah kenyang perut...............mai ramai2 kumpul tepi laut.........btw....area we'll nie tak sesuai sangat utk xtvt mandi manda coz' air nyer kotor and berselut.....tak syok........takpe....bab nak mandi manda nie......pg jer Air papan lepas habis acara.........sure ko nak mandi sampai lebam pun takde orang kisah punya.

Geng2 my MIL sedang berpoco-poco.  Syok plak...tp tu ar...aku tak join...berat ler wei...lagipun lupa step...alasan terbaikkk erk.  Diaorang nie..mmg every mlm khamis ada latihan poco-poco......MIL aku mmg rajin ler join..........


Takpe......yg lain tu layan poco2....jom layan piccas2 gedik santai maksu, Batrice and mama dia....


time nie, mood nak jejak kaki ke tanah masih tak mari...sebab dia sentap nagn mama dia...eh! mama dia telah sentap ngan dia...eh...sapa sentap sapa erk....biarkan ler...


muka ada senyum sikit setelah di paksa rela .........still mood nak mencemar dulu jejak kaki ke tanah tu tak mari lagi...orang bersalah mmg camtu...




lepas 10 minit baru ler ok...tu pun umpan dia ngan main sepak2 kelapa tua tu......


tak tau pasal apa dia sentap sampai tak mau mencemar dulu pijak kaki ke tanah tadi? ..........korang perasan tak baju dia dah bertukar.........gambar kopek kulit telur kat atas nun pakai tshir kaler hitam kan...la nie dah tukar kaler pink plak yerk....ada cerita di sebaliknya.

camnie sebenarnya..............kalau di fikir2kan balik...mmg seriau ler aku di buat budak kecik nie.....tp benda dah jadi and nasib baik ler takde apa2 yang happened. Kalau tak....aku pun tak tahu l
er apa nasib aku.

1st tu ....mmg dia syok menolong kopek kulit telur tu.......so, aku pun takde ler nak kongkong dia sangat..coz' tahu yang dia tengah ralit buat kerja....tp ntah bila ntah dia hilang dari pandangan kitaorg....after 30 minit mcm tu...baru aku perasan kelibat dia takde kat area dekat2 kami tu....time tu nak ajak dia b/fast sekali..melilau kau cari dia ko.......

and..chalet kitaorg tu ngan pandai adalah kena menyeberang jalan raya.  Jalan besar kerata lalu lalang ok..cuma kawasan tu kira kawasan kampung ler...........hati aku dah tak sedap bila cari area2 chalet tak nampak kelibat dia...dlm bilik dorm pun takde...ahhh sudah.....

Aku tengok kat tepi pantai ramai orang....tak terpikir aku yg dia akan seberang jalan pergi ke pantai....tp hati nie mcm di tarik2 suruh tengok2 kat tepi pantai...........dub dab dub dap hati aku sambil menyeberang jalan tu tau............sekali ko...kemain lgi dia syok main dlm air...ngan sapa pun aku tak tahu......geram jer...bukan apa...aku takut something happened.  1st....dia menyeberang jalan tu ngan sapa.....sapa yang pimpin tangan dia....2nd dia pi terjun masuk dlm laut tu...udah ler mak pak takde dekat situ...buatnyer dia syok2 main air...org lain tak perasan...datang ombak....tak de menangis air mata darah aku di buatnya....silap aku gark ler coz' terlepas pandang ke dia......tp time dah ramai2 mcm tu...busy2 mcm tu...mmg terlepas pandang ler....makcu dia ingat dia ngan aku, aku plak ingat dia ngan makcu dia...

Tak ckp byk...aku terus bw dia balik dorm.....basah lencun ngan selut bagai sumer ada......ngan sapa dia main pun aku dah tak ambil pusing..janji aku bawa anak aku balik dorm...bersihkan dia...kasi lecture sikit.

Fuh....mmg satu pengajaran ler buat aku.  Don't be excited sangat ngan orang sekeliling sampai anak pun terabai...tp bukan ler terabai yerk...cuma terlepas pandang jer....

Sungguh....tak terbayang aku mcm mana dia lintas jalan tu......kalau ler time dia lintas jalan tu ada kereta ker...motor ker.....nauzubillah...........Thanks ALLAH coz' lindungi permata hati kami.

2 comments:

Unknown said...

seronoknya xtvt mcm ni...

memang kena monitor anak2, at least ade org tengok kan dia.. kdg2 bila syiok berxtvt terlepas pandang anak sendiri.... ;)

akiratoriza said...

Salam...
dlm ramai2 mmg kn rajin monitor anak, aku dpt rasa kerisauan ko yg mmg melampaui apa2 bts pn kan... lau aku kat tpt ko pn, mau jadi giler, air mata yg kuar dl b4 dpt jmp anak sndiri..

PB? ko minat ker? aku leh tlg.... hihihi..