Followers

Friday, April 22, 2011

Kesan Minum Ais

Serangan Jantung dan Amalan Minum Air Panas ....


Bukan sahaja amalan meminum air panas selepas makan, tetapi berhubung SERANGAN JANTUNG!!!!.

Kita tidak akan kehilangan apa-apa... malahakan mendapat faedah dari amalan ini.


Kepada sesiapa yang suka minum AIS, artikel ini sesuai untuk anda baca. Sememangnya sedap minum air berAIS selepas makan. Walaubagaimanapun, AIS akan membekukan makanan berminyak yang baru kita makan. Ia akan memperlahankan penghadaman kita.

Bila lemak-lemak ini terbentuk di dalam usus, ia akan menyempitkan banyak saluran dan lama kelamaan ia akan menyebabkan lemak berkumpul dan kita semakin gemuk dan menuju ke arah mendapat pelbagai PENYAKIT.

Jalan terbaik...adalah untuk minum sup panas atau air PANAS/suam selepas makan.

:Nota penting tentang SERANGAN JANTUNG!!!

Anda patut tahu bahawa bukan semua tanda-tanda serangan jantung akan mula terasa pada tangan sebelah kiri.  Berhati-hati juga pada permulaan sakit sedikit-sedikit pada bahagian atas dada anda.Anda mungkin tidak akan mengalami sakit dada padaserangan pertama serangan jantung.

Keletihan dan berpeluh adalah tanda-tanda biasa. Malah 60% penghidap SAKIT JANTUNG tidak bangun selepas tidur.Marilah kita berwaspada dan berhati-hati. Lebih banyak kita tahu, lebih cerah peluang kita untuk terus hidup...



6 comments:

Sidratul Muntaha said...

aku mgm tak suek minum ais lepas mkn.
mmg lemah betul klu pergi kursus,ade air sejuk tuk minum.
adeh!

Nana said...

aku mmg hantu ais...
alamak riso aku
dari last week sakit dada belah kiri
g cek doktor kata ok je

syariza09 said...

lps mkn, kdg2 leh terlupa minum air =_=

ieda said...

betul tu dik .. semua info nie ada sahihnya .. yg penting akak dah lama x minum ais sejak dari anak pertama ...

kalau minum punn dlm keadaan terdesak spt pedas sgt atau cuaca yg panas terik .. sejak akak amik herbalife nie kami dilarang minum AIS specialy yg ada batu ..

alhamdulillah , alah bisa tegal biasa :))

norhidana said...

betul info tuh beb, ptt lah org tua2 suke minum air panas@air suam pas mkn...termsk lah mak aku, best katanyer...

aku pun sejak ada asma lyn air pns pas mkn.., heheheh banyak kebaikan nyer kn

KSWSK said...

wa mmg xbape nak lyn ais2 ni..